Ortega Cano es declara innocent a l'inici del judici per l'accident de cotxe que va costar la vida a Carlos Parra
La defensa del torero nega que conduís ebri i centra la seva estratègia en la invalidesa de la prova d'alcoholèmia

José Ortega Cano surt dels jutjats de Sevilla, el setembre del 2011, després de declarar per l’accident mortal. /
En aquest primer dia de judici, Ortega Cano ha estat acompanyat per un dels seus germans, Eugenio, i el seu cunyat. Amb un conjunt blau fosc de ratlles blanques i camisa blava, no podia ocultar el mal trago que estava passant. A la pregunta de la jutge, ha respost que no se sent responsable dels delictes que se li imputen, un d'homicidi imprudent en concurs amb dos contra la seguretat viària, un per conducció temerària i un altre per consum d'alcohol. A continuació ha seguit molt atent les explicacions de la seva defensa per intentar anul·lar la prova d'alcoholèmia, practicada no en el moment de l'accident, sinó ja a l'hospital.
Dos anys després del brutal accident de trànsit que va costar la vida d'un veí de Castilblanco dels Arroyos (Sevilla), Ortega Cano mirarà desmuntar els informes de la fiscalia i la Guàrdia Civil que afirmen que el torero conduïa ebri i a una velocitat excessiva.
Més de 40 mitjans de comunicació s'han acreditat per seguir el desenvolupament de la vista oral, una de les més mediàtiques de l'any i que inicialment es prolongarà des d'aquest dimarts fins al dia 19 de març. La vista, que s'ha iniciat amb les qüestions prèvies i la declaració del torero, continuarà amb les declaracions de 30 persones més entre testimonis, guàrdies civils i pèrits, en unes sessions que seran seguides per més de 40 mitjans de comunicació nacionals.
Quatre anys de presó
Ortega Cano s'enfronta a una condemna de quatre anys de presó per dos delictes contra la seguretat viària, per conducció temerària i amb una taxa d'alcohol d'1,26 grams per litre --gairebé el triple de la permesa-- i un altre d'homicidi per imprudència.
L'accident es va produir el 28 de maig del 2011 al voltant de les 22 hores quan el torero circulava amb el seu vehicle, un Mercedes R-320, per la carretera A-8002, en direcció a la seva finca de Yerbabuena a Castilblanco de los Arroyos. A l'arribar al punt quilomètric 28,150, en un tram amb corba a la dreta i amb visibilitat reduïda, el torero va perdre el control, va envair durant 60 metres el carril contrari i va xocar contra un altre vehicle.
Maniobres temeràries
El brutal impacte va causar la mort gairebé a l'acte de Carlos Parra Castillo, encara que el torero també va quedar greument ferit, i va quedar atrapat durant diverses hores a l'interior de la ferralla en què es va què va quedar convertit el seu cotxe. Segons la Guàrdia Civil, Ortega Cano conduïa a 125,2 quilòmetres per hora en una via amb la velocitat limitada a 90, i diversos conductors havien alertat aquella mateixa tarda de la conducció temerària per part d'una persona al volant d'un cotxe similar al del torero.
Per al fiscal, aquestes maniobres arriscades es van produir perquè el destre no conduïa "en condicions apropiades" a causa de la ingesta d'alcohol. No obstant, la defensa d'Ortega Cano nega aquests dos extrems. En el seu propi informe de trànsit estableixen que conduïa a una velocitat d'entre 76 i 96 quilòmetres per hora, i demana que s'impugni la prova d'alcoholèmia a l'entendre que es va trencar la "cadena de custòdia" de les mostres extretes a Ortega Cano en el lloc de l'accident i que no es va respectar el protocol establert per a aquests casos.
Cadena de custòdia
No obstant, la Fiscalia de Seguretat Viària ja va justificar en el seu escrit d'acusació que la prova no es realitzés en el mateix moment i de forma reglamentària a causa de la gravetat de les ferides del destre, ja que la prioritat en aquells moments era la salut d'Ortega Cano. Així, una vegada ingressat a l'hospital es van realitzar diverses extraccions de sang, una de les quals es va destinar al banc de sang d'Hematologia i que sí que va respectar el protocol de la unitat. En aquest punt radicarà el debat del procés.
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- Sinistralitat viària Catalunya tindrà sis nous radars autònoms per a les carreteres amb més accidents de trànsit