Examen forense
L’autòpsia als dos homes sense llar només confirma una mort per hipotèrmia
La causa de la mort de l’altre sensesostre no està clara i s’analitzarà amb més detall al laboratori
L’autòpsia practicada als cossos de l’Amine i el Mohamed, els dos homes sense llar que van morir en plena onada de fred amb poques hores de diferència a Barcelona, només ha permès confirmar la mort per hipotèrmia d’un d’ells, segons fonts consultades per aquest diari. L’examen forense no ha pogut concloure la causa de la mort del segon. Es portaran a terme anàlisis més exhaustives al laboratori per mirar d’esbrinar-la. L’exploració dels cadàvers sí que ha permès descartar l’origen criminal: cap presentava signes de violència.
L’organisme humà es troba habitualment a 36 graus de temperatura. Quan aquesta baixa per sota dels 35 graus, l’aparell cardiovascular o el sistema respiratori no poden funcionar normalment. Quan l’exposició a un clima fred es produeix de forma continuada, les fallades del cor o de la capacitat del cos per oxigenar-se poden acabar resultant mortals. Dirimir si els dos sensesostre van morir de Barcelona a causa d’una hipotèrmia permet concloure si el fet de viure al carrer, durant les nits més gelades que s’han registrat en els últims anys, va acabar matant-los. Cap dels dos, víctimes d’una vida extremadament marginal, es trobava en bon estat de salut. Segons l’entorn de tots dos, bevien en excés i, en el cas de l’Amine, amb prou feines menjava. També consumia comprimits de rivotril i de doxiciclina, segons el jove de 19 anys que vivia amb ell. El primer és un fàrmac del grup de les benzodiazepines. El segon és un antibiòtic d’ampli espectre prescrit per curar infeccions.
Mohamed (38 anys) va ser trobat sense vida per un vigilant de seguretat del Mercat de la Barceloneta a les 7.30 hores. Es trobava com de costum al replà de l’escala que condueix al pàrquing inferior. Estava protegit de l’exterior per una porta de vidre i a cobert. L’Amine, que consta en les bases dels Mossos d’Esquadra com Faqqhi i de 32 anys –els seus amics l’anomenaven Amine i explicaven que tenia 27 anys, un canvi de nom i edat relativament freqüent en joves que es troben en situació irregular–, sí que va morir dormint a la intempèrie. Portava diverses setmanes instal·lat en un racó del Parc de la Ciutadella, havia fet d’aquesta porció de jardí, ubicada d’esquena a la font del recinte, el seu domicili. Era un campament, en realitat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»