'Barcelona no té fi'

Nou impuls per promocionar les comarques de Barcelona

La demarcació barcelonina ofereix una àmplia proposta turística d'oci, cultura i naturalesa

diba

diba / Kris Ubach / Quim Roser

2
Es llegeix en minuts
J. M. / BARCELONA

Les comarques de Barcelona ofereixen un món de possibilitats per disfrutar de l'oci, la cultura i la naturalesa. Un territori ric i divers entre el Pirineu i el Mediterrani amb més de 100 quilòmetres de costa, 12 parcs naturals, art, patrimoni cultural i una gastronomia reconeguda, sota el paraigua de la marca turística creada per la Diputació de Barcelona, 'Barcelona és molt més'. Després de la campanya turística del 2015, amb el lema 'Obre la porta i descobreix que Barcelona és molt més', ara la Diputació impulsa el missatge de 'Barcelona no té fi'. I és que les comarques de Barcelona tenen tot un territori per descobrir per a tots els turistes.

L'objectiu de 'Barcelona no té fi' és que els ciutadans de la demarcació de Barcelona coneguin i puguin disfrutar de totes les possibilitats, l'oferta turística i l'àmplia oferta d'allotjaments que ofereix la demarcació de Barcelona: gairebé 5.000 allotjaments turístics, entre hotelscàmpings i cases rurals (227 al Berguedà; 244 a Osona; 171 al Bages; 42 al Moianès; 132 a l'Anoia; 133 a l'Alt Penedès; 1.658 al Garraf; 244 al Baix Llobregat; 118 al Vallès Occidental; 235 al Vallès Oriental i 1.556 al Maresme), i més de 130.000 places d'allotjament (10.460 al Berguedà; 5.708 a Osona; 2.790 al Bages; 812 al Moianès; 1.421 a l'Anoia; 1.461 a l'Alt Penedès; 21.306 al Garraf; 14.548 al Baix Llobregat; 6.338 al Vallès Occidental; 7.193 al Vallès Oriental i 58.042 al Maresme).

Experiències de tot tipus

Notícies relacionades

La Diputació de Barcelona impulsa sota la marca paraigua 'Barcelona és molt més' tres submarques més: 'Paisatges Barcelona' (Moianès, Osona, Bages i Anoia), 'Costa Barcelona' (Baix Llobregat, Garraf, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Alt Penedès) i 'Pirineus Barcelona' (Berguedà). Però la demarcació de Barcelona no només ofereix destins, sinó també experiències de tot tipus. És diversa, tranquil·la, urbana, familiar, responsable i sostenible, amb bona arquitectura, amb festes i esdeveniments, esports, gastronomia i productes de la terra.

Ara, amb 'Barcelona no té fi', es vol promocionar el turisme dins de la pròpia demarcació i augmentar, en conseqüència, el nombre de turistes locals. Així, a partir d'aquest moment es portaran a terme accions a la ciutat de Barcelona per difondre els atractius de les comarques barcelonines.

Més turistes i pernoctacions

Segons la procedència, l'exercici 2016 va registrar 2.402.937 turistes estrangers, xifra superior al nombre de turistes espanyols (2.301.371), amb una diferència de més de 100.000 viatgers. És el marge més gran dels últims sis anys i la millor dada a què s'ha arribat fins ara. A més, el 2016 va registrar un 23% més de viatgers estrangers que l'any 2012, 600.000 turistes més. Aquesta tendència posa en relleu la progressiva internacionalització de les comarques de Barcelona, seguint la tendència de la ciutat de Barcelona.