Investigació en marxa
Els lladres que van atacar el turista mort a la Ronda Litoral de Barcelona el van espantar amb pedres i pals
El mòbil del turista mort a la Litoral era en una botiga d’Abrera
Presó provisional per homicidi dolós per als quatre lladres que van assaltar el turista mort a la Ronda Litoral

Els quatre lladres que van assaltar el turista el 15 de març a la Ronda Litoral van utilitzar pedres i pals per amenaçar-lo, segons les fonts consultades per EL PERIÓDICO. A l’esgrimir aquestes armes, el turista va fugir espaordit cap a la carretera i va saltar per una tanca de maó sense tenir temps d’adonar-se que a l’altre costat es trobaria una caiguda de gairebé cinc metres que va resultar mortal. Per això la jutge que instrueix aquesta causa els acusa d’un delicte d’homicidi dolós i d’un altre de robatori amb violència amb ús d’un mitjà perillós i abús de superioritat.
Els agressors, veïns de Martorell d’entre 19 i 21 anys, es van desplaçar amb cotxe aquella nit per Barcelona i van atacar la víctima de matinada, quan tornava amb dos amics d’una discoteca del Port Olímpic. Els dos companys de la víctima van poder fugir, però a ell el van acorralar al parc del Poblenou, li van robar el telèfon i després el van perseguir –amb pedres i pals, objectes que el van intimidar– fins que va saltar fatalment a un carril de sortida de la ronda. L’abús de superioritat del qual parla la magistrada es refereix a l’instant durant el qual els assaltants van ser quatre contra un. El noi, de 25 anys i de nacionalitat canadenca i que es trobava a Barcelona de vacances perquè planejava assistir al clàssic de futbol que jugaven al cap de pocs dies el FC Barcelona i el Reial Madrid al Camp Nou, va patir un greu impacte al cap i va quedar inconscient dins del carril de circulació. Allà va ser abandonat, exposat a un possible atropellament de vehicles que van haver d’esquivar-lo, com un camió i un taxi, que van ser també els que van trucar al 112 perquè fos socorregut. El turista va ser traslladat encara amb vida a l’Hospital del Mar, però va morir al cap de poques hores.
Ni els Mossos ni la jutge consideren que la mort del turista es va deure a una acció deliberada dels lladres, sinó a una conseqüència de les seves accions. La Unitat d’Investigació del districte de Sant Martí, que els va poder localitzar i identificar després d’un intens treball de reconstrucció dels seus moviments a partir de càmeres de seguretat i de testimonis que eren a la zona, no van trobar indicis que l’empenyessin. Sí que van provocar la mort del noi amb el seu atac.
En part per aquest motiu crida l’atenció que, després d’un episodi que va tenir una part rellevant d’infortuni, els lladres no s’entreguessin i que, fins i tot, mantinguessin el seu pla inicial de lucrar-se amb el telèfon mòbil que li van robar, tal com va avançar aquest diari.
Telèfon mòbil
La Unitat d’Investigació de la comissaria de Martorell, en paral·lel, va portar a terme dies després de la mort del turista una operació contra un negoci de telefonia mòbil d’Abrera (Baix Llobregat). Es tractava d’un home de nacionalitat marroquina que perseguien per un robatori violent i que, a més, sospitaven que venia dispositius sostrets a l’establiment.
Notícies relacionadesL’home va ser arrestat, i la botiga, registrada. Entre els telèfons inspeccionats, els agents hi van trobar el mòbil del turista mort a la Ronda Litoral. Els quatre lladres l’hi van robar abans que es precipités i el van vendre. Així va acabar en poder d’aquest sospitós investigat per agents de Martorell, que el va comprar i que el volia revendre al seu negoci quan va ser sorprès per la intervenció policial. Els Mossos consideren aquest sospitós autor d’un delicte de receptació, que significa que adquireix objectes robats coneixent-ne l’origen.
Presó preventiva
Els quatre lladres van ser detinguts pels Mossos dimarts de la setmana passada. Tots quatre són veïns de Martorell que residien a casa de les seves respectiva famílies. Dijous van passar a disposició de la magistrada del Jutjat número 18 de Barcelona, que, després d’escoltar-los i llegir els informes policials, va decretar el seu ingrés provisional al centre penitenciari de Quatre Camins.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE