La gestió de l’aigua
Girona inicia la pesca elèctrica al riu Onyar per salvar els peixos de la sequera
La CHE declara el Segre en sequera extraordinària i no ho descarta a més rius
¿Què es pot plantar a la terrassa o al jardí que sigui compatible amb la sequera?
Els exemplars autòctons seran traslladats al Ter i els exòtics se sacrificaran
Les conseqüències de la sequera extrema que pateix Catalunya també es noten al riu Onyar. L’empresa Sorelló ha iniciat aquest dimecres els treballs de pesca elèctrica per retirar els peixos existents en aquest riu al seu pas per la ciutat de Girona.
Aquesta tasca es realitza amb eines que generen un camp elèctric que ocupa una superfície màxima de cinc metres quadrats i deixa els peixos atordits i immobilitzats. Al rebre la descàrrega elèctrica, queden flotant, moment en què els operaris separen els peixos exòtics dels autòctons. Els exòtics es posen en caixes seques i acaben sacrificats. Els autòctons es col·loquen en recipients amb aigua i es traslladen al riu Ter perquè sobrevisquin.
Entre els peixos sacrificats hi haurà les carpes, que estan incloses al llistat d’espècies exòtiques invasores. Això malgrat que les carpes són molt típiques a l’Onyar des de fa dècades i formen part del relat de la ciutat com si fossin «locals».
L’objectiu de la intervenció, demanada per l’Ajuntament de Girona i autoritzada per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), és retirar els peixos que es veuen afectats per la reducció de cabal del riu i les males condicions de l’aigua per la sequera. L’Onyar baixa molt sec i, a més, no rep aportació de la sèquia Monar i això ha reduït molt la quantitat d’aigua que hi ha en el tram urbà.
La mateixa actuació es repetirà al maig i al juny.
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
