Xarxes socials

Twitter torna gratis la marca de verificació a algunes personalitats i empreses

Twitter retira la marca de verificació als comptes no subscrits

Així estan les enquestes de les eleccions municipals a Barcelona

Twitter torna gratis la marca de verificació a algunes personalitats i empreses
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Nombrosos comptes de Twitter de personalitats, empreses i mitjans de comunicació han recuperat en les últimes hores la marca de verificació blava que havien perdut aquesta setmana després de la decisió d’Elon Musk de limitar aquest distintiu als abonats al servei de pagament Twitter Blue.

Tot i que la xarxa social no ha fet cap anunci en aquest sentit, aquest diumenge molts comptes amb gran seguiment –aparentment aquells amb més d’un milió de seguidors– tornaven a lluir la insígnia blava, que fins fa poc distingia usuaris notables als quals s'havia verificat la identitat, informa EFE.

Al prémer en la marca, el missatge que apareix és el mateix que en el cas dels usuaris que han optat per pagar els 7,2 euros al mes que costa el servei i assenyala que el compte en qüestió està subscrit a Twitter Blue i ha facilitat un número de telèfon.

Sense haver pagat

Diverses personalitats de diferents àmbits han publicat missatges sobre aquest tema, deixant clar que ni havien pagat per Twitter Blue ni havien donat el telèfon i que, després de perdre la marca blava, aquesta havia tornat a aparèixer sense més explicació.

«Malgrat la implicació quan es fa clic a la insígnia blava que misteriosament ha reaparegut amb el meu nom, jo no estic pagant per l’‘honor’», va tuitejar l’actor Ian McKellen.

«La meva marca blava ha reaparegut. No tinc res a veure amb això i definitivament no estic pagant», va assenyalar el nobel d’economia Paul Krugman, a qui el mateix Musk va respondre amb un fotomuntatge d’un nen petit plorant i amb una insígnia de verificat.

Aquest diumenge, la insígnia blava semblava haver tornat a molts usuaris amb més d’un milió de seguidors que l’havien perdut, inclosos els comptes inactius de diversos famosos finats, com el jugador de bàsquet Kobe Bryant i el xef i presentador Anthony Bourdain.

Comptes de mitjans de comunicació com la cadena Fox News i les agències Reuters, AP, AFP i EFE, que s’havien quedat sense el distintiu blau, tornaven a tenir-lo aquest diumenge.

Mentrestant, la CNN, MSNBC i The New York Times –alguns dels mitjans més importants sovint catalogats com a progressistes als Estats Units i que han sigut blanc de crítiques de Musk– lluïen la marca daurada que identifica empreses que han pagat per la verificació a Twitter, un servei que costa 900 euros mensuals, malgrat que havien avançat que no ho farien.

Els sobtats canvis aplicats per la xarxa social arriben després que un percentatge minúscul d’usuaris que havien sigut verificats anteriorment optessin per abonar-se a Twitter Blue per conservar la marca blava.

Bloqueig de comptes

Això va deixar ràpidament el distintiu en un mer identificador de qui paga per Twitter i va portar molts usuaris a promoure el bloqueig de comptes amb la marca, en molts casos admiradors de Musk que defensaven per tots els mitjans les seves mesures.

Notícies relacionades

L’amo de la xarxa social, que sovint utilitza el seu compte per fer broma, ja va dir dijous que havia començat a pagar personalment subscripcions a Twitter Blue a tres famosos: l’actor William Shatner, el jugador de bàsquet LeBron James i l’autor Stephen King.

Tant James com King havien anunciat anteriorment que no pagarien el servei de subscripció de Twitter, que a més de la marca blava ofereix altres avantatges com poder editar els tuits, publicar contingut de fins a 10.000 caràcters i aconseguir que l’algoritme de la plataforma impulsi els seus missatges.