Al Congrés dels Diputats
ERC aprofita la tramitació d’una llei per exigir que els toros deixin de ser patrimoni cultural
El grup republicà registra una esmena a la norma que crearà l’oficina de drets d’autor per exigir la derogació de la legislació que protegeix la tauromàquia

ERC ha aprofitat la tramitació al Congrés de la llei de creació de l’oficina espanyola de drets d’autor per registrar una esmena per la qual reclama la derogació de la llei que regula la tauromàquia com a patrimoni cultural.
Així, la formació catalana justifica aquesta proposta, a la qual e ha tingut accés Europa Press, en el fet que «en cap cas es pugui entendre, en ple segle XXI, que es continuïn considerant els toros com a patrimoni cultural a protegir i subvencionar des de les administracions públiques».
El grup parlamentari entén que l’existència d’aquesta legislació «condiciona i xoca frontalment» amb altres polítiques culturals «correctes» com el bo cultural jove.
Notícies relacionades«La sentència del Tribunal Suprem, del dia 7 de febrer passat, deixava sense efecte l’exclusió de la tauromàquia com a beneficiària del bo cultural justificant que, d’acord amb la llei, l’administració general de l’Estat ja reconeix aquesta pràctica de maltractament animal com a patrimoni cultural», ha apuntat ERC en la seva esmena. «El tribunal entén que no es pot excloure del bo cultural jove. Llavors, la solució és la derogació total de la llei 18/2013, de 12 de novembre, que regula la tauromàquia com a patrimoni cultural», conclou.
El 27 de desembre passat, el Consell de Ministres va aprovar el projecte de llei de creació de l’oficina de drets d’autor i va remetre el text al Parlament per al seu debat i aprovació definitiva. Segons el Ministeri de Cultura, la posada en marxa d’aquesta oficina està relacionada que en els últims anys l’activitat de propietat intel·lectual ha experimentat «una constant expansió».
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Campanya de Guess Polèmica després de l’aparició a ‘Vogue’ d’una supermodel creada amb intel·ligència artificial
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- A PUNT DE FIRMA Kounde renova pel Barça fins al 2030
- Sixena en disputa El MNAC envia la documentació al jutjat i accedeix que es prengui una mostra de les pintures
- Recurs d’empara Santos Cerdán es dirigeix al TC perquè corregeixi el Suprem i el deixi en llibertat
- Ministeri d’Hisenda Catalunya rebrà una xifra històrica de finançament el 2026 després del repunt econòmic del segon trimestre