Operació a Sau
Els pescadors han capturat una tona de peixos al pantà de Sau

Després de dues setmanes de treball, els pescadors han capturat 1,3 tones de peixos a l’embassament de Sau. Són les dades que ha comunicat l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). En total s’han arribat a pescar 1.500 peixos, entre els quals hi ha silurs, carpins, alburns i luciperques. Totes són espècies invasores.
Des del Departament d’Acció Climàtica insisteixen en el missatge dels últims dies: l’objectiu principal de l’operació no és pescar més o menys, sinó mantenir la qualitat de l’aigua per transvasar-la al pantà de Susqueda. Durant els primers dies, remarquen fonts de l’ACA, les tasques dels pescadors (habituats a pescar a les costes de Blanes i d’Arenys de Mar) van ser provar les xarxes i garantir la seguretat de la navegació.
Notícies relacionadesEls treballs, com es preveia, no estan sent fàcils. En algunes jornades les xarxes es van trencar i es van encallar al fons, que és ple de branques en alguns punts, com va reconèixer el director de l’ACA a EL PERIÓDICO.
A la conselleria asseguren que el desplegament és progressiu i que pot durar un mes i mig. En tot moment s’està analitzant la qualitat de l’aigua per comprovar que està en bon estat i que es pot continuar desembassant cap a Susqueda. El dia en què la calor causi una alta estratificació i la qualitat hagi empitjorat molt, s’aturarà l’operació.
Medi ambient Aigua Sequera Govern Generalitat Crisi Climàtica Agència Catalana de l'Aigua (ACA) Gestió de l'aigua
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?