Nutrició
L’OCU: els aperitius salats del supermercat que aproven
Predominen les males notes per a aquests productes ultraprocessats que es passen de greixos, sal i additius

Ganxets, cons, natxos... els aperitius salats són una autèntica temptació per a criatures i adults, però es tracta de productes ultraprocessats que solen passar-se de greixos, sal i additius. Tot i així, entre aquests productes hi ha grans diferències, com revela un estudi comparatiu de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) de més de 200 aperitius.
El comparador recull les característiques nutricionals de 202 productes, organitzats en diferents grups. Es passa revista a la seva composició i al seu preu i es recull la valoració segons Nutriscore i segons l’Escala Saludable OCU:
Predominen les notes dolentes, ja que gairebé dos terços de la mostra obtenen una valoració D o E al Nutriscore i el 78% dels productes no arriben als 40 punts a l’Escala Saludable... però també n’hi ha d’altres amb una valoració acceptable, i fins i tot positiva.
Els millors són:
A la categoria Healthy, 1 producte: Mios!, de Risi. Enfornats, amb un toc de sal fumada i pebre negre, de la marca.
Al grup dels Natxos, 3 productes: Truita Nachips, de la marca Old El Paso; Tortilla Chips Fajita, de la marca Old El Paso, i els natxos d’Hacendado, la marca blanca de Mercadona.
A la categoria d’Altres, 1 producte: Biosaurus Kétchup, de la marca Mc Lloyd’s.
Aperitius salats: només de tant en tant
Però fins i tot per als poquets amb bones notes, el consell d’OCU no canvia:
El consum d’aperitius salats ha de ser ocasional, no per a cada dia, i per això se’ls representa a la cúspide de la piràmide alimentària.
A més, convé que sigui escàs. Si algun dia els menges, no superis la ració de 30 g recomanada.
I, per a aquesta ocasió especial, opta per les alternatives amb millor qualificació al nostre Comparador d’Aperitius Salats.
Una altra opció de pica-pica més saludable és oblidar-te d’aquest tipus d’aperitius salats, enfornats o fregits, i decantar-te per altres alternatives que són realment més «saludables», com ara fruita seca natural, adobada (cogombrets, pastanaga, coliflor...), formatge, tomaquets cherry o algunes crudités amb alguna crema «healthy»: un hummus o un guacamole casolà.
- 23 d’abril Una ‘badada’ deixa el diumenge de Sant Jordi sense obertura comercial a Barcelona
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: L’assassí, a més de matar, va mossegar la víctima
- De la mà de Cinesa Arriba la tarifa plana per anar al cine per 15,90 euros al mes
- Guerra d’Ucraïna Les tropes russes perden força a Bakhmut
- Encreuament de dards L’emotiva carta de comiat de Dani Alves i la contundent resposta de Joana Sanz
- Prevenció forestal Prova pionera a Espanya: la Vall d’Aran deixa avançar un incendi per millorar el bosc
- Tornada esperada Keanu Reeves torna a ser John Wick en la nova entrega de la saga
- Fitxatge Duran i Lleida, nou president de la patronal dels supermercats
- Apunt El fons ‘fake’ del Catalangate
- Entrevista Luz Casal: «Pensar que la gent no és bona és una mica antic»