Inflació
Aquest és el supermercat que més ha augmentat els preus, segons l’OCU
Els primers llocs els ocupen dos dels establiments més visitats pels consumidors
En els últims mesos el preu dels productes de primera necessitat ha experimentat un enorme creixement. Fer la compra s’ha convertit en una activitat gairebé de luxe i l’increment dels preus no frena.
Tot el que ha passat al llarg d’aquests mesos ha tingut un efecte directe a la butxaca dels espanyols i en el cistell de consum. A fi de fer una mica més suportable aquest increment de preus, l’OCU fa diversos mesos que recull els preus de 156 productes d’Alcampo, Caprabo, Carrefour, Condis, Dia, El Corte Inglés, Eroski, Hipercor i Mercadona per poder conèixer en quin d’aquests resulta més econòmic fer la compra.
De la seva anàlisi, els experts han conclòs que que la pujada de preus ha sigut pròxima al 10% a totes les cadenes, amb petites diferències. «Tot i que les pujades són bastant paral·leles, la més significativa s’ha donat a Mercadona i Carrefour que, al costat d’Eroski i Alcampo, acumulen pujades superiors al 10%», assegura l’OCU.
El repunt que ha experimentat Mercadona podria tenir relació amb el pes de la marca blanca en el seu assortiment de productes.
#Consumo Los supermercados suben sus precios un 9,4%. Entre los productos más afectados: los aceites, pescados, alimentos envasados y lacteos.
— OCU (@consumidores) 29 de abril de 2022
🛒Carrefour y Mercadona, las cadenas con mayores subidas. Localiza los supermercados más baratos de tu zona 👇https://t.co/8mwbBHg8PV
Carrefour i Mercadona són els supermercats que més han encarit els preus l’últim any
Notícies relacionadesMalgrat aquesta pujada tan significativa, l’OCU assegura que tant Mercadona com Carrefour es continuen mantenint entre les cadenes nacionals més barates juntament amb Alcampo.
Segons recull aquest informe de l’OCU els aliments que han experimentat una pujada més significativa són l’oli (34%), el peix (16%), els productes envasats (11%) i els lactis (11%). «En cas de mantenir-se, suposaran un increment de més de 500 euros l’any en el cistell per a una família mitjana», adverteixen.
Els motius de l’OCU pels quals s’ha encarit el cistell de consum
Per l’escalada de preus de l’energia.
Per l’encariment de les matèries primeres.
Per l’augment de costos.
Per la guerra d’Ucraïna.
- "Ansu hauria pogut ser Lamine Yamal"
- TikTok s’apaga i Bob Dylan l’encén
- Joan Antoni Samaranch Salisachs: "Animaria BCN a fer uns Jocs Olímpics, però el do de l’oportunitat és important"
- L’estrella country Underwood canta en la investidura de Trump
- Illa, sense pressupostos per al 2025, s’aferra a les concessions del Govern