Col·laboració internacional
La fiscalia colombiana arresta un pedòfil que va gravar nens en platges de Barcelona
Els Mossos li van requisar el mòbil, van descobrir les imatges i van avisar les autoritats colombianes
La Fiscalia de Colòmbia ha arrestat un ciutadà de la ciutat de Sabaneta gràcies a la informació que li han fet arribar els Mossos d’Esquadra des d’Espanya. Es tracta d’un suposat pedòfil a qui Olga Elena Builes, assessora seleccional de la Fiscalia de Bogotà, ha identificat amb nom i cognoms complets, Andrés Moscoso Higuita, malgrat que encara no ha sigut jutjat i a Espanya no és possible.
El sospitós va ser sorprès en dues ocasions per agents dels Mossos i de la policia local de Sitges mentre filmava menors que es banyaven en platges de Barcelona i de Sitges. Al ser descobert gravant aquestes imatges, la policia catalana li va requisar el mòbil i una càmera de vídeo que portava a sobre, però abans d’arrestar-lo Moscoso va marxar a Colòmbia.
La Unitat Central de Delictes Informàtics dels Mossos va buidar els aparells de gravació i va trobar més de 60 gigues de material pedòfil. Hi havia 760 vídeos de menors d’entre 2 i 12 anys banyant-se en una font pública. També hi havia un centenar d’imatges que Moscoso havia captat extorsionant nens per internet i en els quals apareixien en actitud sexual. Finalment, els agents van trobar 16 vídeos de nens registrats en les platges catalanes.
Notícies relacionadesFiscalía, en trabajo articulado con la Unidad Central de Delitos Informáticos de Mossos de Escuadra, Policía Regional de Cataluña, España, y la policía judicial DIJIN, judicializó a Carlos Andrés Moscoso, presunto responsable de delito de pornografía con persona menor de 18 años. pic.twitter.com/p4LGKMub2u
— Fiscalía Colombia (@FiscaliaCol) 24 de noviembre de 2022
Amb aquesta informació i a través d’una balisa d’Interpol, els Mossos van fer arribar les imatges a les autoritats colombianes, que han anunciat aquest divendres la seva detenció per un delicte que, en el Codi Penal colombià, defineixen com pornografia amb menors.
El treball dels Mossos va permetre ubicar el municipi de Sabaneta gràcies a les metadades dels vídeos en els quals apareixia la font pública. En una de les imatges, a més, s’apreciava un escut que pertanyia a aquest municipi colombià.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
