Permisos per cures
Algunes discrepàncies entre el PSOE i Podem retarden la llei de famílies
Fonts de Drets Socials, en mans d’Unides Podem, culpen el Ministeri d’Hisenda de l’ajornament d’una norma que els dos socis van acordar aprovar a l’octubre
En la negociació pressupostària, el PSOE i Podem van acordar que la llei de famílies, que inclou ajudes i permisos per tenir cura de fills i dependents, tiraria endavant durant aquest mes d’octubre. Tanmateix, fonts del Ministeri de Drets Socials, impulsor de la iniciativa, han avançat que la norma no s’aprovarà en el Consell de Ministres de dilluns vinent, l’últim del mes, de manera que no es complirà l’acord. Segons aquestes fonts, les «resistències» del Ministeri d’Hisenda a incloure-hi algunes de les mesures acordades en la negociació dels comptes estatals són les que estan provocant el retard.
Ione Belarra, ministra de Drets Socials, ha batallat durant tota la legislatura perquè la llei de famílies inclogui una ajuda universal de 100 euros a totes les mares amb fills d’entre 0 i 3 anys i perquè s’hi incloguin també nous permisos per a la cura de fills i dependents, ja que la pandèmia ha posat de manifest la necessitat d’ajudar les famílies, i sobretot les mares, a l’hora de facilitar la conciliació laboral amb la cura dels fills i altres dependents de la família. Tanmateix, durant la negociació pressupostària es va acordar que l’ajuda universal, o l’anomenat xec nadó, que actualment cobren totes les mares treballadores, s’estengui també a aquelles que cobrin una prestació o un subsidi d’atur, però no serà una ajuda completament universal.
L’acord va ser que aquesta mesura entrarà en vigor, igual que la resta de mesures incloses en els Pressupostos, l’1 de gener del 2023. Tanmateix, altres de les propostes que Unides Podem vol incloure en la llei, com l’aprovació d’un permís per tenir cura de convivents de set dies o l’equiparació de les famílies monoparentals amb les famílies nombroses, no s’han inclòs en els comptes i, per tant, caldrà esperar que s’aprovi una legislació que, de moment, ni tan sols té el consens necessari, entre els dos socis de govern, per ser estudiada en el Consell de Ministres en primera volta. Això pot provocar que no doni temps que la norma s’aprovi aquesta legislatura, que previsiblement finalitzarà els últims mesos del 2023.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Quotes pesqueres La UE autoritza 143 dies de captures per als pescadors del Mediterrani, sense requisits ambientals extres
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
