Últims espeternecs de la pandèmia
Trilla pronostica un repunt de la covid en les pròximes setmanes
L’epidemiòleg, que insisteix en l’ús de la mascareta en el transport públic, assegura que l’augment dels casos no suposarà una ocupació hospitalària més gran
L’epidemiòleg de l’Hospital Clínic, Antoni Trilla, ha explicat aquest dissabte que «és possible» que en els pròxims dies o setmanes es detecti un augment significatiu de casos de covid a Catalunya. Com fins ara, a causa de la massiva vacunació, els contagis no suposaran un augment de l’ocupació hospitalària. De moment, es tractaria d’un increment dels casos, com està passant en països dels nostres entorn, com França, Alemanya i Itàlia.
No obstant, Trilla –entrevistat al canal 3/24– s’ha mostrat partidari de mantenir l’obligatorietat de portar correctament la mascareta en el transport públic, una cosa que no passa en altres països. Malgrat que és habitual trobar molts viatgers que, directament, no la porten o se la col·loquen per sota del nas, l’expert ha assegurat que mantenir la norma seria la decisió més prudent.
L’epidemiòleg ha confirmat que aquest any també s’espera que circuli el virus de la grip després de dos anys de caiguda a causa de les mesures de protecció davant la covid, mascareta, rentat de mans, aforaments controlats i ventilació creuada. «Ja que la mascareta és obligada en el transport públic, reforcem el fet que la gent compleixi i entengui les raons de la norma», ha explicat després de deixar clar que la mascareta als centres sanitaris «va per a llarg».
Sobre la decisió de Salut d’administrar la vacuna als nens d’entre sis mesos i cinc anys, l’expert del Clínic s’ha mostrat a favor de la mesura, que respon a una experiència a Anglaterra.
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- rutes i itineraris El bressol de l’excursionisme
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- El Govern català estudia invertir més en la llei de barris com a antídot a l’auge ultra
- Juan Rodríguez Teruel, director del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO): "Seria un error pensar que hi ha més joves de dretes que mai"
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- Entrevista a La Sexta Salomé Pradas: "Vaig voler avisar Mazón a les 19.10 i no vaig poder"
- TELEVISIÓ I MAS Dues dones
