Consell Executiu
Catalunya té 65.148 persones en llista d’espera per a l’examen pràctic del carnet de conduir
El Govern reclama a l’Estat assumir les competències per solucionar el tap existent
Com a solució provisional, ofereix a la DGT un acord de col·laboració per reforçar el personal examinador
Un total de 65.148 persones estan en llista d’espera a Catalunya per examinar-se de les pràctiques i obtenir el carnet de conduir, segons denuncien les autoescoles. Segons dades facilitades aquest dimarts pel Govern, la Direcció General de Trànsit (DGT) compta actualment amb 131 examinadors de pràctiques a Catalunya (91 a Barcelona, 16 a Girona, 14 a Tarragona i 10 a Lleida) que, malgrat que arriben a fer 12 exàmens al dia, no donen l’abast per rebaixar una llista d’espera que s’ha «enquistat» i s’allarga «durant mesos».
És per això que el Govern ha demanat al Govern el traspàs de les competències dels examinadors de les pràctiques per obtenir el carnet de conduir i s’ha ofert a aportar personal per aturar les llistes d’espera. Així ho ha anunciat la portaveu de l’Executiu català, Patricia Plaja, en la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu.
Plaja ha remarcat que en els últims mesos s’ha produït una centralització a les capitals de província per portar a terme els exàmens, cosa que provoca que els alumnes de diferents comarques s’hagin de desplaçar a les grans ciutats per realitzar els exàmens teòrics i pràctics.
Com que el Govern és conscient, segons el seu portaveu, que el traspàs competencial que han demanat al Govern no es concretarà de manera «urgent», la Generalitat planteja com a alternatives oferir a la DGT un acord de col·laboració mitjançant un encàrrec de gestió amb el Servei Català de Trànsit (SCT) per reforçar la xifra d’examinadors a Catalunya i per reobrir els centres comarcals on es poden examinar els alumnes. A més, també ha proposat demanar a la DGT que delegui la gestió dels examinadors a Catalunya en l’SCT.
Limitat el dret a la mobilitat
Segons Plaja, aquesta situació s’ha «enquistat» i provoca «retards greus» en la realització dels exàmens pràctics, cosa que «limita el dret a la mobilitat dels catalans» i les seves oportunitats laborals.
Notícies relacionadesPlaja ha recordat que l’SCT ja té competències en l’ensenyament de seguretat viària, la supervisió d’autoescoles, la formació de professors, l’autorització dels centres de reconeixements mèdics, i de formació per recuperar el permís per punts, i que, malgrat aquesta «dilatada experiència», no té encara les competències per realitzar i avaluar els exàmens del permís de conduir.
Segons el Govern, la DGT es va comprometre el 2015 a incrementar les plantilles del personal examinador per atendre l’excés de demanda, si bé aquest compromís no s’ha complert.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- El primer gran incendi L’abans i el després dels incendis de la Segarra
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant