Educació
El Govern aprova gairebé 100 milions per a actuacions en 21 escoles
Les obres –reivindicacions històriques a 12 escoles, 5 instituts i 4 instituts escola– permetran la retirada de 41 barracons escolars

BARCELONA 19/02/2010 BCN REPORTAJE DE LA HORA DEL PATIO EN EL CEIP MEDITERRANIA EN BARRACONES MOMENTANIAMENTE , FOTO DE RICARD CUGAT /
El Govern ha aprovat aquest dimarts 21 noves construccions i «grans actuacions» en centres educatius catalans per un valor de gairebé 100 milions (98.389.936 euros). Aquestes actuacions, assenyalen, «donen resposta a necessitats territorials històriques». Les esperades i reivindicades obres afectaran en concret 12 escoles, 5 instituts i 4 instituts escola, i la seva aprovació s’ha fet en el marc del Programa d’encàrrecs d’actuacions (PETI).
Entre les 21 actuacions en centres educatius, hi ha set ampliacions, sis noves construccions, cinc substitucions, dues «adequacions» i una que suposa alhora una substitució i una ampliació.
Quant a la distribució per tipus de centres, 12 de les obres es portaran a terme en escoles, cinc en instituts i quatre seran en instituts escola, distribuïts per tot Catalunya. Unes actuacions que permetran la retirada de 41 barracons escolars.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Evacuades més de 100 persones d’un refugi dels Picos de Europa
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents