Ensurt a la muntanya
Rescatada una escocesa de 74 anys perduda al Pirineu de Girona
La dona buscava bolets a la zona del Coll de Banyuls

bombers
Una dona escocesa de 74 anys ha sigut rescatada aquest dissabte en bon estat pels Bombers de la Generalitat després de passar la nit al Pirineu gironí, a la frontera entre França i Espanya, on es va perdre divendres mentre buscava bolets.
Fonts dels Bombers han informat que, ahir a mitjanit, el marit de la dona va avisar els serveis d’emergència que la seva dona s’havia perdut a la zona del Coll de Banyuls, probablement en el costat francès.
🍄Trobada IL·LESA una boletaire perduda a Colera (avís 00.07h). La dona es va extraviar al separar-se del seu company a zona fronterera amb França. #Bomberscat i bombers francesos, que descarten que es trobi en el seu territori, activem una unitat canina de venteig #GRCR pic.twitter.com/wMp2jrdjgg
— Bombers (@bomberscat) 17 de septiembre de 2022
El matrimoni, segons les mateixes fonts, posseeix una casa a La Roca de l’Albera (França) i gairebé cada dia, en aquesta època de l’any, surt a recollir bolets.
En un moment de la recerca, la dona es va despistar i no es va retrobar amb el seu marit, que passades les dotze de la nit va alertar de la desaparició després de comprovar que la seva dona no havia tornat a casa.
Els Pompiers francesos van iniciar llavors la recerca de la dona amb suport d’un helicòpter, treball que va resultar infructuós. Cap a les 02.00 de la matinada, els Bombers de la Generalitat han continuat amb els treballs a l’altre costat de la frontera, on a les 07.00 del matí, ja amb la llum del dia, han incorporat a l’operatiu una unitat canina.
La dona, finalment, ha sigut localitzada aquest matí a la zona del Coll de Banyuls i es troba en bon estat, segons les mateixes fonts, malgrat haver passat la nit a la muntanya i no portar roba d’abric.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Esperanza Santos, coordinadora de Metges sense Fronteres a Gaza: "Als nens malnodrits els costa somriure"
- Minneapolis Dos nens morts i 17 ferits en un tiroteig en una escola dels EUA
- Procés d’adhesió a la UE Alemanya, França i Polònia donen suport a Moldàvia davant Rússia
- Amenaces de Washington Dinamarca denuncia operacions encobertes dels EUA a Groenlàndia
- Estratègia de defensa El Govern alemany aprova la mili voluntària i s’obre a fer-la obligatòria