Conflicte lingüístic a Catalunya
Plataforma per la Llengua demana anul·lar la sentència del 25% de castellà per una «infracció molt greu»
Argumenta que en l’elecció del jutge Javier Aguayo Mejía «es van vulnerar les normes» en una «irregularitat que provoca la nul·litat» de la sentència

Les entitats Plataforma per la Llengua i els sindicats de docents Ustec i Intersindical han demanat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) l’anul·lació de la sentència que obliga a impartir el 25% de classes en castellà per «una infracció molt greu» en l’elecció d’un dels jutges del cas. Les entitats han assenyalat en roda de premsa conjunta aquest dimarts que també han demanat la paralització de la interlocutòria del TSJC per la qual va quedar activada l’execució forçosa de la sentència.
Segons ha indicat la directora de Plataforma per la Llengua, Rut Carandell, l’elecció del jutge Javier Aguayo Mejía en el cas va ser «irregular» ja que «va poder triar la seva participació», i per tant, «es van vulnerar les normes» en una «irregularitat que provoca la nul·litat» de la sentència.
La directora de l’entitat ha concretat que el jutge Javier Aguayo Mejía «va ser autoritzat a participar en el cas en contra d’un principi jurídic fonamental que és el dret que els jutges siguin predeterminats per llei».
Ha considerat que la petició de nul·litat de la sentència al TSJC tindrà «un llarg recorregut» i ha advertit: «Si l’Estat espanyol no ens escolta, anirem a Europa i és un tema que s’acabarà guanyant».
Òmnium Cultural ha indicat que ha recolzat les entitats en la petició de nul·litat, però que no l’ha subscrit a causa que va presentar un recurs de súplica en contra de la mateixa sentència del TSJC.
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Educació a Catalunya Col·legi Castellà Català Immersió lingüística
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels