Conflicte lingüístic a Catalunya
Plataforma per la Llengua demana anul·lar la sentència del 25% de castellà per una «infracció molt greu»
Argumenta que en l’elecció del jutge Javier Aguayo Mejía «es van vulnerar les normes» en una «irregularitat que provoca la nul·litat» de la sentència

Les entitats Plataforma per la Llengua i els sindicats de docents Ustec i Intersindical han demanat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) l’anul·lació de la sentència que obliga a impartir el 25% de classes en castellà per «una infracció molt greu» en l’elecció d’un dels jutges del cas. Les entitats han assenyalat en roda de premsa conjunta aquest dimarts que també han demanat la paralització de la interlocutòria del TSJC per la qual va quedar activada l’execució forçosa de la sentència.
Segons ha indicat la directora de Plataforma per la Llengua, Rut Carandell, l’elecció del jutge Javier Aguayo Mejía en el cas va ser «irregular» ja que «va poder triar la seva participació», i per tant, «es van vulnerar les normes» en una «irregularitat que provoca la nul·litat» de la sentència.
La directora de l’entitat ha concretat que el jutge Javier Aguayo Mejía «va ser autoritzat a participar en el cas en contra d’un principi jurídic fonamental que és el dret que els jutges siguin predeterminats per llei».
Ha considerat que la petició de nul·litat de la sentència al TSJC tindrà «un llarg recorregut» i ha advertit: «Si l’Estat espanyol no ens escolta, anirem a Europa i és un tema que s’acabarà guanyant».
Òmnium Cultural ha indicat que ha recolzat les entitats en la petició de nul·litat, però que no l’ha subscrit a causa que va presentar un recurs de súplica en contra de la mateixa sentència del TSJC.
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Educació a Catalunya Col·legi Castellà Català Immersió lingüística
- Inspecció tècnica de vehicles La nova ITV ja ha arribat a Espanya: així serà a partir d’ara
- Una de les okupes de Santa Coloma pot perdre el braç per tenir-lo hores dins un bidó de ciment
- MOTOGP Marc Márquez torna al quiròfan: operació al braç dret
- Arran d’una denúncia veïnal Reprimenda d’Antifrau a l’Ajuntament de Barcelona pels pisos de luxe a Can Raventós
- Pensionistes Això és el que cobraràs de jubilació amb una nòmina de 1.500 euros al mes
- Lana del Rey, Pulp, The National i PJ Harvey, al Primavera Sound 2024
- Parlem de collonades, per exemple, les fotos amb Márquez i Xavi
- Unió Europea Calviño aconsegueix els suports necessaris per presidir el Banc Europeu d’Inversions
- Una de les okupes de Santa Coloma pot perdre el braç per tenir-lo hores dins un bidó de ciment
- Guerra a Gaza La jove activista Ahed Tamimi, entre els palestins alliberats per Israel