Set preguntes
Aquest és el qüestionari perquè les escoles de Catalunya acreditin si compleixen la normativa lingüística

El Departament d’Educació ha enviat a primera hora d’aquest dimarts, just el dia en què venç el termini que va donar el TSJC per impartir un 25% de castellà a les aules, un correu electrònic als més de 5.000 centres educatius de Catalunya amb les instruccions que han de seguir per acreditar que els seus projectes lingüístics compleixen la normativa vigent.
En aquest correu, el Departament explica que per acreditar que els projectes s’ajusten a la normativa, les direccions hauran d’accedir a un aplicador i respondre un qüestionari de set preguntes. Són aquestes:
¿El projecte lingüístic preveu que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, és la llengua normalment utilitzada com a llengua vehicular i d’aprenentatge?
¿El projecte lingüístic preveu que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, és la llengua d’ús normal en l’acollida de l’alumnat nouvingut?
¿El projecte lingüístic preveu un ús curricular i educatiu tant del català com del castellà?
¿El projecte lingüístic incorpora criteris exclusivament pedagògics i d’un abordatge global, integrador i de transversalitat curricular per determinar la presència i el tractament de les llengües oficials?
¿El projecte lingüístic té en compte el diagnòstic de la realitat sociolingüística del centre?
¿El projecte lingüístic té en compte els resultats de les proves i avaluacions periòdiques, tant internes com externes, en les diferents etapes educatives?
¿El projecte lingüístic evita la utilització de percentatges en l’ensenyament i l’ús de les llengües?
Temes:
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Inestabilitat meteorològica Abric, paraigua... i neu: totes les claus del brusc canvi de temps que afectarà Catalunya
- Famosos Tamara Falcó i Íñigo Onieva posposen la seva boda
- Previsió El Meteocat avisa: el fred intens arribarà «bruscament»
- Congrés de la formació EUiA s’independitza dels Comuns i ultima l’aliança amb ERC
- Minut a minut Final Benidorm Fest 2023: cançons i actuacions de la final en DIRECTE
- Notícia inesperada La bomba que aquesta nit anunciaran Mónica Naranjo i Chanel en la gran final del ‘Benidorm Fest’
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 5 de febrer del 2023
- Retrobament d’expresidents a València Ayuso: «Per a mi Aznar sempre ha sigut un referent i estic orgullosa d’ell»
- Èxode L’auge dels ultraortodoxos expulsa els moderats i seculars d’Israel