Set preguntes
Aquest és el qüestionari perquè les escoles de Catalunya acreditin si compleixen la normativa lingüística
El Departament d’Educació ha enviat a primera hora d’aquest dimarts, just el dia en què venç el termini que va donar el TSJC per impartir un 25% de castellà a les aules, un correu electrònic als més de 5.000 centres educatius de Catalunya amb les instruccions que han de seguir per acreditar que els seus projectes lingüístics compleixen la normativa vigent.
En aquest correu, el Departament explica que per acreditar que els projectes s’ajusten a la normativa, les direccions hauran d’accedir a un aplicador i respondre un qüestionari de set preguntes. Són aquestes:
¿El projecte lingüístic preveu que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, és la llengua normalment utilitzada com a llengua vehicular i d’aprenentatge?
¿El projecte lingüístic preveu que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, és la llengua d’ús normal en l’acollida de l’alumnat nouvingut?
¿El projecte lingüístic preveu un ús curricular i educatiu tant del català com del castellà?
¿El projecte lingüístic incorpora criteris exclusivament pedagògics i d’un abordatge global, integrador i de transversalitat curricular per determinar la presència i el tractament de les llengües oficials?
¿El projecte lingüístic té en compte el diagnòstic de la realitat sociolingüística del centre?
¿El projecte lingüístic té en compte els resultats de les proves i avaluacions periòdiques, tant internes com externes, en les diferents etapes educatives?
¿El projecte lingüístic evita la utilització de percentatges en l’ensenyament i l’ús de les llengües?
Temes:
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- A cinc comarques Prova d’alerta de Protecció Civil a Catalunya: l’alarma que han rebut 5 milions de veïns de l’àrea de Barcelona
- Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
- La tarda que Lamine va fer un petó a l’escut
- El Barça s’aferra al seu atac
- Una periodista ‘d’alt impacte’ atrapada a El Ventorro
