Trànsit i qualitat de l’aire

Madrid registra 1.000 accessos indeguts a la M-30 en tres dies de funcionament de la ZBE

Les càmeres que han de controlar els accessos de vehicles a la zona restringida estaran actives en un termini màxim de cinc mesos

GRA039  MADRID  22 12 2016 - Cientos de vehiculos circulan esta manana por la M-30  via de circunvalacion que rodea la capital  El Ayuntamiento de Madrid ha activado esta madrugada las restricciones al trafico establecidas en el protocolo contra la contaminacion aprobado en enero  por lo que a partir de las 06 00 horas del jueves se rebaja la velocidad maxima en la M-30 y en las vias de acceso a la ciudad a 70 kilometros por hora en ambos sentidos  A traves de una nota de prensa  el Ayuntamiento ha informado que dos estaciones de medicion de la ciudad han rebasado los 180 microgramos por metro cubico de dioxido de nitrogeno  NO2  durante dos horas consecutivas segun fija el protocolo como tope para activar el primer escenario contra la contaminacion  nivel de preaviso   EFE Mariscal

GRA039 MADRID 22 12 2016 - Cientos de vehiculos circulan esta manana por la M-30 via de circunvalacion que rodea la capital El Ayuntamiento de Madrid ha activado esta madrugada las restricciones al trafico establecidas en el protocolo contra la contaminacion aprobado en enero por lo que a partir de las 06 00 horas del jueves se rebaja la velocidad maxima en la M-30 y en las vias de acceso a la ciudad a 70 kilometros por hora en ambos sentidos A traves de una nota de prensa el Ayuntamiento ha informado que dos estaciones de medicion de la ciudad han rebasado los 180 microgramos por metro cubico de dioxido de nitrogeno NO2 durante dos horas consecutivas segun fija el protocolo como tope para activar el primer escenario contra la contaminacion nivel de preaviso EFE Mariscal / Mariscal (EFE)

3
Es llegeix en minuts

La ciutat de Madrid ha registrat uns 1.000 accessos indeguts a la M-30 des que aquest dilluns va entrar en vigor el programa Madrid Zona de Baixes Emissions (ZBE), que ha arrencat sense que estiguin en funcionament les càmeres que controlen aquests accessos, que estaran operatives en un termini màxim de cinc mesos.

L’1 de maig a les 23.59 hores va acabar la pròrroga del període d’avís de Madrid ZBE, en el qual els vehicles no eren sancionats, però sí informats sobre la prohibició d’accedir a aquesta zona.

Des d’aleshores, s’ha reduït en un 20% el nombre d’accessos (se n’han produït 180.000), segons ha indicat avui el delegat de Medi Ambient i Mobilitat, Borja Carabante, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern de Madrid, en la qual ha demanat que «es prengui amb cautela» aquesta xifra, perquè hi pot haver «múltiples motius» que justifiquin aquesta reducció, com el pont del 2 de maig.

«Però no hi ha dubte que tant els accessos totals com els indeguts s’estan reduint amb l’entrada en vigor de la nova ZBE», ha reconegut el regidor.

Carabante s’ha referit a la instal·lació prevista de les càmeres que controlaran els accessos recordant que el pla de les ZBE es va aprovar al setembre, amb la nova ordenança de mobilitat, i va ser llavors quan va començar també la licitació d’un plec que permeti instal·lar les càmeres.

«No vam poder iniciar-lo abans perquè aquesta figura jurídica no existia», ha detallat el delegat de Medi Ambient i Mobilitat, que va concretar que queden 10 dies per procedir a la seva adjudicació definitiva, un cop conclogui el termini de 15 dies per presentar possibles recursos a la seva adjudicació inicial.

Llavors s’obrirà un termini de cinc mesos per a la instal·lació de les 111 càmeres al llarg de la M-30 per controlar «tots i cada un dels accessos a l’interior de la M-30».

Carabante ha insistit que els terminis de licitació d’aquest contracte s’han complert «segons s’estableix en la llei», de manera que «era impossible anar més ràpid del que s’ha anat».

En tot cas, ha dit, s’estan produint controls d’accessos a través dels 15 radars de semàfors que hi ha instal·lats dins de la M-30, precisament a les zones per les quals passa el percentatge més alt de vehicles que circulen dins de la ciutat de Madrid i, addicionalment, la Policia Municipal està fent controls en els esmentats accessos.

Per tot això, ha resumit que «no és imprescindible que hi hagi càmeres per poder controlar els accessos», com, de fet, ha recordat que ja va passar quan es va posar en marxa Madrid Central

La gestió de les càmeres, un «nyap» segons Més Madrid

«La zona de baixes emissions que està posant en marxa Almeida, recordem, amb retard –el període de preavisos fins a la imposició de multes s’acabava l’1 de març però es va estendre fins a l’1 de maig– té un abast molt limitat i un sistema de gestió que en realitat és un un nyap», censura en un àudio remès a la premsa la regidora de Més Madrid Esther Gómez.

Notícies relacionades

Segons la seva opinió, el Govern de José Luis Martínez-Almeida «no s’està prenent seriosament la mobilitat i la lluita contra la contaminació i això n’és una altra prova».

«L’ajuntament estarà gairebé un any controlant la zona de baixes emissions amb unes càmeres «foto-vermell» que no estan instal·lades per a aquest propòsit i, a més, són només quinze dispositius en comparació amb els 111 previstos en el contracte. És una gestió lamentable d’un tema tan important per a la salut com és la qualitat de l’aire», ha criticat Gómez.