Primer medicament
L’EMA aprova la utilització de la pastilla contra la covid-19 de Pfizer
L’Agència Europea del Medicament conclou que els beneficis són més grans que els riscos
L’Agència Europea de Medicament (EMA en les seves sigles en anglès) ha donat llum verda a la comercialització condicional de Paxlovid, la pastilla contra la covid-19 de la farmacèutica Pfizer. El comitè de medicaments humans de l’agència n’ha recomanat l’aprovació a la Comissió Europea perquè sigui utilitzada en el tractament de la malaltia provocada per la covid en adults que necessiten oxigen suplementari i que tenen un risc més gran que la malaltia s’agreugi.
Es tracta del primer medicament antiviral d’administració oral que recomana la Unió Europea per al tractament del coronavirus. Està compost per dues substàncies actives, PF-07321332 i ritonavir, en dos comprimits diferents. La primera actua reduint la capacitat del virus que causa la covid-19 de multiplicar-se en l’organisme, mentre que el ritonavir prolonga l’acció, cosa que li permet mantenir-se més temps en l’organisme a nivells que afecten la multiplicació del virus.
Segons l’anàlisi de l’EMA, els beneficis del medicament són més grans que els seus riscos. Els estudis examinats demostren que el tractament amb Paxlovid reduïen significativament les hospitalitzacions o les morts en pacients que tenien almenys una malaltia subjacent que augmentava el risc de patir covid greu. L’avaluació es va realitzar en pacients que van rebre Paxlovid o un placebo en els cinc dies següents a l’inici dels símptomes i els que no van rebre ni s’esperava que rebessin tractament amb anticossos.
Resultats positius
Notícies relacionadesDurant el mes següent al tractament, només el 0,8% (8 de 1.039) dels pacients que van rebre Paxlovid van ser hospitalitzats durant més de 24 hores davant el 6,3% (66 de 1.046) dels que van rebre placebo. No hi va haver cap mort al grup de Paxlovid i nou en el grup de placebo. Segons ha explicat l’agència en un comunicat, la majoria dels pacients de l’estudi estaven infectats amb la variant delta tot i que segons les anàlisis en laboratori s’espera que Paxlovid també sigui actiu contra l’òmicron i altres variants.
Quant al perfil seguretat del nou antiviral de Pfizer, va ser favorable i els efectes secundaris van ser generalment lleus. Tot i així, i ja que el ritonavir afecta l’acció de molts altres medicaments, s’han inclòs advertències i consells en la informació del producte. A més, l’empresa ha proporcionat una eina d’interacció de medicaments en el seu lloc web, a la qual es pot accedir a través d’un codi QR inclòs en la informació del producte i en el cartró exterior, i s’enviarà una carta a les organitzacions de professionals sanitaris pertinents per recordar-los el problema.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
- Per llepar-se els dits Dotze bons restaurants de Gràcia que no hauries de perdre de vista
