Davant l’auge de la covid
Salut demana no fer sopars d’empresa per Nadal
El Govern vol obligar a mostrar el DNI amb el passaport Covid
Argimon insisteix que, malgrat la nova vacunació infantil, la prioritat són les terceres dosis en els més grans de 60 anys

El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha demanat no fer sopars d’empresa per Nadal per evitar contagis de la Covid-19, que preveu que continuïn creixent almenys en els pròxims 10 dies. En aquest context, s’ha mostrat preocupat per l’increment de 16 ucis en 24 hores i de la tensió hospitalària en general.
«Clarament [és millor no fer sopars de Nadal]», ha explicat en una entrevista a TV-3. En canvi, s’ha mostrat partidari de «normalitzar» en la mesura que es pugui les trobades familiars en aquestes dates.
Pendents dels efectes del pont
A l’espera de com evoluciona la situació, sobretot tenint en compte la interacció del pont de desembre, no s’ha oposat a menjar en família per les festes, perquè cal «normalitzar el màxim possible» el Nadal. Sobre la vacunació als nens de 5 a 11 anys, Argimon ha descartat per ara demanar el certificat Covid en aquest grup.
El conseller ha argumentat que és una mesura per la qual han apostat quan tothom hagi tingut l’oportunitat de vacunar-se, i que encara passaran setmanes fins que aquests infants puguin tenir la pauta completa. Per això, de moment es descarta que sigui necessari, per exemple, per a les colònies escolars. També ha deixat clar que la vacuna és segura i que el benefici-risc és «favorable», si bé «no és el mateix» que en altres grups d’edat, amb més probabilitats de patir una Covid-19 greu.
La prioritat, les terceres dosis
Notícies relacionadesPer això, el conseller ha afirmat que la prioritat de Salut són les terceres dosis en majors de 60 i ha donat per fet que s’acabarà posant a tota la població aquest reforç. També ha aventurat que a mitjans de gener es podria començar a vacunar a partir de 50 anys, i a partir d’aquí s’obriran franges menors, de la mateixa manera que s’ha fet en campanyes anteriors.
El DNI podria ser obligatori
Sobre el certificat Covid, el conseller ha avançat que volen incloure en pròximes resolucions que, amb el passaport Covid, s’hagi de mostrar el DNI o un document acreditatiu perquè l’establiment pugui assegurar que es tracta de la persona titular del certificat.
Restriccions per coronavirus Vacuna del covid-19 Coronavirus i treball Coronavirus a Catalunya
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos