Protesta contra el Govern
Primeres hores d’acampada a la plaça Sant Jaume de Barcelona per l’oci nocturn
«No pot ser que l’obrin i el tanquin com un ventall», han afirmat fonts de l’entitat
El TSJC ha rebutjat les mesures que la patronal Fecasarm havia proposat per a la reobertura

El sector del ocio nocturno inicia una huelga de hambre y una acampada indefinida en la plaça Sant Jaume /
Una vintena de persones han passat la primera nit de l’acampada organitzada a la plaça Sant Jaume de Barcelona per la patronal de l’oci nocturn Fecalon per reclamar un calendari clar per a la reobertura del sector. També, han demanat que el Govern dicti unes normes d’actuació per a aquesta reobertura, segons han explicat fonts de l’entitat.
«Lluitar pel que ens pertany»
Les vint persones han acompanyat les quatre que aquest dimecres a la tarda van iniciar una vaga de fam indefinida fins que els departaments d’Interior i Salut de la Generalitat els donin una resposta. Així ho van anunciar el 27 d’agost des del seu compte de Twitter: «Temps desesperats requereixen mesures desesperades. Vaga de fam i acampada indefinida».
Notícies relacionades¡SEGUIMOS LUCHANDO POR LO QUE NOS PERTENECE!💪
— FECALON (@ocionocturno) 27 de agosto de 2021
Tiempos desesperados requieren medidas desesperadas. 👉 Huelga de hambre y acampada INDEFINIDA. El acto empezará el 1 de septiembre en Plaza Sant Jaume a las 17h. ¡¡Nunca dejaremos de bailar!! pic.twitter.com/kPtk7UvPIl
Les mateixes fonts han reclamat seguretat jurídica per al sector i han dit que «no pot ser que l’obrin i el tanquin com un ventall», ja que reiniciar l’activitat té uns costos. «Volem un acord de mínims i que no se’ns utilitzi com a caps de turc», han recalcat, i han recordat que són l’únic sector de l’oci que es manté tancat.
Propostes del sector
Així mateix, la patronal FECASARM ja havia proposat unes mesures ‘cautelaríssimes’ per a la reobertura de l’oci nocturn, però el tribunal n’ha rebutjat aquest dijous l’aplicació, ja que avala que les restriccions nocturnes tenen la seva eficàcia i, de moment, el tribunal descarta la reobertura d’aquest sector.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura
- EL MERCAT BLAUGRANA El Barça renova Ansu Fati fins al 2028 i el cedeix al Mònaco
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores