Investigació dels Agents Rurals
Un accident mecànic, principal hipòtesi de l’incendi de Santa Coloma de Queralt
Els bombers continuen vigilant el perímetre del foc per controlar els punts calents

La principal hipòtesi amb què treballen els Agents Rurals que investiguen l’origen de l’incendi de la Conca de Barberà i l’Anoia és que hagi sigut un accident mecànic. El cap de l’àrea regional dels Agents Rurals de Tarragona, Cándido Rincón, ha explicat a l’agència ACN que, tot i que la investigació no està tancada, «la intencionalitat té molt poca força» i estan treballant amb la hipòtesi d’un «possible accident mecànic, que pot ser molt variat, un tub d’escapament, un cotxe o un tractor». Rincón admet que és molt difícil determinar exactament el tipus de vehicle que va originar l’incendi.
Els Bombers, que van donar el foc per controlat aquest dilluns a última hora, segueixen a la zona vigilant els punts calents. Els Agents Rurals continuen perfilant el perímetre de l’incendi, que no ha variat des de dilluns al migdia, quan el foc es va donar per estabilitzat.
Segons el balanç final realitzat pels agents, les flames han cremat 1.657 hectàrees, 1.272 de les quals són vegetació forestal, 380 són agrícoles i les cinc restants són de vegetació urbana. En total hi ha hagut sis municipis afectats de dues comarques diferents: Bellprat, Sant Martí de Tous i Santa Maria de Miralles (Anoia) i les Piles, Santa Coloma de Queralt i Pontils (Conca de Barberà). El municipi més afectat ha sigut Bellprat, amb més de 1.000 hectàrees cremades.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»