Petició de les amigues de l’assassinat
El Govern regularitzarà la situació dels dos senegalesos que van ajudar Samuel Luiz
Atorgarà un permís de treball als dos homes que es van interposar entre el primer agressor i la víctima
Els dos senegalesos que van ajudar Samuel Luiz quan va rebre els primers cops de la pallissa que va acabar amb la seva vida, a l’andana de Riazor, l’Ibrahima i el Magatte, comptaran amb la regularització de la seva situació a Espanya, segons ha avançat el secretari d’Estat de Migracions, Jesús Perea. «Iniciarem el procediment de documentació», ha relatat, i ha manifestat la seva intenció de fer-ho en un termini «breu».
Amb la regularització de la seva situació, l’Estat reconeix el «compromís cívic i la humanitat» d’aquestes dues persones que van posar en risc la seva integritat física per intentar ajudar Luiz. La Secretaria d’Estat encara no s’ha posat en contacte amb ells, a l’espera de reunir tota la documentació existent sobre la seva actuació en el cas, com l’atestat policial. «És un acte de justícia i és digne de reconèixer amb una cosa tan senzilla com la documentació administrativa que els permeti treballar a Espanya», ha dit en declaracions a la cadena SER.
Perea ha confirmat que aquesta regularització suposa «un cas extraordinari, puntual i taxat».
Notícies relacionadesEl delegat del Govern, José Miñones, ja havia avançat aquest dimarts al matí que la petició de les amigues de Luiz havia sigut tinguda en compte i que la Secretaria d’Estat de Migracions estava estudiant regularitzar la situació a Espanya d’aquests dos homes i de quina manera.
Malgrat que la nit en què un grup de joves va atacar el jove Samuel hi havia molta gent al carrer, només aquests dos veïns senegalesos van intentar separar el primer agressor de la víctima i ho van aconseguir, tot i que després, unes set persones es van abalançar sobre ell i li van donar una pallissa mortal.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- A Los Angeles Moren el director Rob Reiner i la seva dona, Michele Singer, apunyalats a casa seva, a Los Angeles
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
