Després de 196 dies tancada
La T-2 de l’aeroport de Barcelona reobre aquest dimarts 15 de juny

La terminal 2 (T2) de l’Aeroport de Barcelona – el Prat obre les seves portes aquest dimarts amb l’operativa de totes les companyies que habitualment hi treballaven després de 196 dies tancada –des de l’1 de desembre del 2020– per la pandèmia.
Fonts d’AENA han explicat que la terminal ja va estar inoperativa a causa de la Covid-19 a mitjans del 2020 –del 27 de març al 24 de juliol–, quan va esclatar la pandèmia a Espanya.
A partir d’aquest dimarts, la terminal obrirà les zones A –arribades no Shengen– i B –arribades nacionals i totes les sortides–, mentre que la T2C, on tradicionalment operava easyJet, es mantindrà inoperativa, tot i que la companyia britànica operarà a la T2.
A causa d’aquest canvi, AENA està advertint els passatgers que tinguin vols amb l’arribada a l’aeroport de Barcelona que, malgrat que hagin sortit des de la T1, poden tenir el vol de tornada a la T2.
Amb la reobertura de la terminal, també es torna a posar el servei de bus llançadora entre terminals i AENA ha assegurat que les instal·lacions comptaran amb totes les mesures de seguretat sanitàries i ha recordat que l’aeroport ha rebut la certificació del programa Airport Health Accreditation del Consell Internacional d’Aeroports (ACI).
Accessos
Els passatgers podran accedir a les instal·lacions de la T2 a través de les portes situades als dos extrems de la terminal T2B, a més d’habilitar-se els accessos a l’edifici situats davant la recollida d’equipatges de la T2B i a l’edifici intermodal, i la passarel·la d’enllaç amb l’estació de Renfe.
També es recuperarà el servei gratuït de bus llançadora entre les dues terminals i a partir d’aquest dimarts estaran operatius els aparcaments de superfície de la terminal T2B i el pàrquing exprés de la terminal T2.
S’han habilitat dues zones d’espera per a acompanyants a l’exterior de l’edifici, una davant de la zona d’arribades de la T2B i una altra a la terminal T2A.
Inversió de 106 milions
Notícies relacionadesDurant els mesos que la terminal T2 ha estat tancada al públic, AENA ha realitzat inversions per valor de 106 milions d’euros en actuacions de modernització dels equips i instal·lacions.
Entre les inversions es troben la construcció d’una nova estructura del sistema de tractament d’equipatges de les terminals T2B i T2C o la substitució de 23 passarel·les d’embarcament.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols