Ja va tancar al març
La T-2 de l'aeroport de Barcelona torna a tancar pel descens de vols per la Covid-19
Tota l'operativa d'aerolínies es concentra als cinc mòduls de la T-1
La terminal 2 (T-2) de l’Aeroport de Barcelona ha tornat a tancar a partir d’aquest dimarts i totes les aerolínies operaran des de la T-1 a fi d’optimitzar l’operativa del Prat, que ha registrat una disminució de l’activitat a causa de la Covid-19.
Segons han confirmat a Efe fonts d’AENA, el Prat ha traslladat progressivament i des del 19 de novembre a la T-1 a totes les aerolínies que operaven a la T-2, amb l’acord de les companyies, en especial amb Ryanair, easyJet i Wizzair, que són els que més vols tenen.
Tot i que ahir quedaven alguns vols actius a la Terminal 2, avui l’operativa de trasllat a la 1 ja està completa i la 2 ha quedat tancada.
Així, tota l’operativa d’aerolínies de l’aeroport es concentra en els cinc mòduls de la T-1, amb la qual cosa els mòduls A, B i C es destinaran per a vols de l’espai Schengen, i els D i E per a la resta.
La situació del transport aeri per la crisi sanitària i econòmica, les restriccions que hi ha per viatjar i les necessitats operatives que se’n deriven han fet que AENA decideixi que aquesta és la millor manera d’operar la infraestructura.
Ja va estar tancada
En aquestes circumstàncies, l’Aeroport del Prat ha passat d’operar entre 700 i 800 vols diaris abans de la pandèmia a entre 150 i 200, en funció de si es tracta d’un dia feiner o cap de setmana.
Notícies relacionadesLa T-2 també va estar tancada entre el 27 de març i el 24 de juliol, a causa de les fortes restriccions aèries provocades per la pandèmia i la caiguda del turisme.
Per la seva part, amb el tancament de la T-2, Renfe ha deixat de prestar el servei de bus de connexió que enllaçava les dues terminals i els usuaris que accedeixin a la T-1 a Rodalies hauran d’utilitzar el metro o la línia 46 de Bus de TMB des de la Terminal-2.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer