fins dimarts
Un front fred portarà pluja el cap de setmana a gairebé tot Espanya
A partir de dimecres els valors s'aniran recuperant amb l'arribada d'un anticicló

zentauroepp46501244 barcelona 11 01 2019 barcelona gente abrigada200115184404 /
Després de la partida de la borrasca ‘Bárbara’, l’arribada d’un nou front fred a la península durant el cap de setmana injectarà aire fred i pluja a la major part del país, amb més intensitat durant diumenge.
Es preveuen uns dies «variables», amb un dissabte més tranquil i transitori, tot i que amb pluges a Galícia, que s’estendran a la tarda a àmplies zones d’Astúries i de Castella i Lleó, abans que creuin la península d’oest a est durant diumenge, ha explicat Rubén del Campo, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
A Catalunya, segons el Meteocat, les temperatures continuaran caient fins dilluns:
Jornades assolellades amb la temperatura en descens. Malgrat tot, entre el vespre de diumenge i la matinada de dilluns creuarà un front poc actiu. pic.twitter.com/Qfp5RANpQw
— Meteocat (@meteocat) 22 de octubre de 2020
Amb el pas de les hores, el front, associat a una profunda borrasca atlàntica, anirà perdent força durant la tarda dominical per obrir-se clarianes en múltiples àrees del país, tret del nord, on persistiran les pluges fins a meitat de la setmana vinent, recull Efe.
Respecte a les temperatures i durant la jornada de dissabte, les diürnes augmentaran de manera generalitzada a la península, més acusada a Galícia i al Cantàbric, mentre que a l’àrea del Llevant es preveuen pocs canvis o fins i tot un lleuger descens.
El portaveu ha remarcat que, malgrat l’ascens previst per a les pròximes hores, continuem immersos en «temperatures per sota del normal per a aquesta època de l’any».
Per capitals de província, Alacant i Múrcia registraran dissabte més càlid amb 26 i 25 graus respectivament, seguides de València, Saragossa, Sevilla, Tarragona, Santander, Múrcia, Oviedo, Màlaga, Huelva, Lleida, Girona i Còrdova –entre altres– amb màximes que oscil·laran entre els 20 i els 24 graus.
Baixa la cota de neu
En punts del centre peninsular, Madrid es quedarà en 14 graus de màxima i Guadalajara en 15 graus, mentre que Toledo pujarà una mica més, fins als 18 graus; a la nit, les mínimes, ja fredes, baixaran fins als 2-4 graus en àrees d’Aragó i les dues Castelles.
Diumenge, la cota de neu descendirà durant el dia fins a uns 1.200/1.400 metres a la serralada Cantàbrica, i fins a 1.400/1.600 metres al Pirineu, amb màximes en descens en l’extrem nord i al vessant atlàntic peninsular, i amb pocs canvis a la resta.
Aquest dia, les comunitats de Castella i Lleó, Madrid, Castella-la Manxa i el País Basc registraran la jornada més fresca amb màximes que no passaran dels 12-15 graus; al contrari, en capitals banyades pel Mediterrani el termòmetre oscil·larà entre els 27 graus de Castelló, 26 graus de Múrcia i els 23 graus de Màlaga.
A la nit, Lleó i Burgos descendiran fins als 3 graus, valors molt baixos i distants dels 16 graus de mínima que es preveuen a Barcelona i Cadis.
La setmana vinent
Del Campo ha incidit que la setmana vinent començarà amb pluges a l’àrea cantàbrica oriental, nord de Navarra, Pirineu, nord-est de Catalunya i est de les Balears i amb un descens generalitzat dels valors, però a partir de dimarts s’iniciarà un ascens progressiu, més notable dimecres.
La cota de neu anirà ascendint a partir de dimarts, des dels 1.200/1.400 metres fins a situar-se per sobre dels 2.000 metres, abans de donar pas –a mitja setmana– a l’estabilitat a la major part de la península, excepte a l’àrea cantàbrica, a Galícia i al Pirineu, on és possible que, de nou, es generin pluges.
Notícies relacionades«Serà a partir de dimecres i dijous quan l’arribada d’un anticicló propiciï un ascens generalitzat de les temperatures», ha assenyalat Del Campo per detallar que el cel estarà, en general, poc ennuvolat, sense descartar la formació d’extenses boires en l’entorn de l’altiplà nord.
Els vents seran de l’oest i nord-oest dilluns, amb intervals forts i possibles ratxes molt fortes al litoral cantàbric, i amainaran a partir de dimarts, mentre que al Mediterrani, s’establirà el vent de l’est amb llevant a l’àrea de l’Estret i Alborán.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit