Porta fred i pluges a Espanya
La borrasca Alex ja causa estralls a França
La ciclogènesi explosiva ha ocasionat problemes a la xarxa elèctrica i ferrocarril a la Bretanya i hi ha risc vermell per inundacions

lluvia-francia /
La borrasca Alex ha provocat problemes a les xarxes elèctriques i en algunes línies de ferrocarril després de la seva entrada durant la nit de dijous a divendres a França d’oest a est i ha assolit ràfegues de vent de fins a 186 quilòmetres per hora a Belle-Île, a Bretanya.
La Prefectura (delegació del Govern) de Morbihan va indicar que aquesta matinada hi havia 80.000 vivendes sense electricitat.
La circulació de trens va quedar interrompuda entre Quimper i Rennes, cosa que segons la companyia ferroviària SNCF s’hauria de prolongar fins al final del matí, recull Efe.
Risc d’inundacions
La situació més delicada per a les pròximes hores és a la Costa Blava, i en concret al departament dels Alps Marítims, amb capital a Niça, que està en alerta roja per risc d’inundacions. Allà s’han suspès les classes a les escoles de forma preventiva.
El servei meteorològic francès va indicar a la seva pàgina d’internet que, a més del rècord de Belle-Île, també es van registrar vents de 157 quilòmetres per hora a Groix, 135 a Sarzeau, 116 a la ciutat de Rennes o 111 a la de Saint-Nazaire.
La borrasca va deixar igualment fortes precipitacions a la Bretanya, d’entre 20 i 50 litres per metre quadrat a diverses estacions meteorològiques en els departaments de Finistère, Morbihan i Costes d’Armor. Per exemple, van caure 46 litres en sis hores a la ciutat de Saint-Brieuc i 43 a Morlaix.
La #tempêteAlex a touché la Bretagne avec des vents parfois violents (jusqu'à 186 km/h à Belle-île). Parallèlement, les remontées de sud que la dépression associée génère vont donner un épisode méditerranéen particulièrement intense dans les Alpes maritimes #VigilanceRouge. pic.twitter.com/A808G5KnsD
— VigiMétéoFrance (@VigiMeteoFrance) 2 de octubre de 2020
Météo France espera des d’aquest matí xàfecs tempestuosos procedents del mar que poden anar acompanyats de violentes ràfegues de vent.
Les precipitacions, que puntualment seran també de calamarsa, s’intensificaran durant la tarda i continuaran a la nit.
Pluges abundants
Notícies relacionadesEls serveis meteorològics adverteixen que poden caure entre 40 i 60 litres per metre quadrat en poc temps i fins a 50 a 80 litres al nord-est dels Alps Marítims.
En total, el cúmul de pluges en aquest departament fins dissabte al matí en aquest episodi podria situar-se entre 100 i 150 litres per metre quadrat i fins a 250-300 litres al nord-est.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Cimera a París 26 països, entre ells Espanya, "es comprometen formalment" a desplegar tropes a Ucraïna un cop signada la pau
- Onze de Setembre Illa dissenya una Diada «oberta al món»: «Catalunya és un país ric dins de la seva diversitat»
- Xoc entre poders Illa critica la plantada de Feijóo en l’obertura de l’any judicial: «No podem desmuntar o desprestigiar les institucions»
- Òbit Giorgio Armani, el ‘rei’ de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»