per evitar contagis
El Govern aposta pels grups estables en les activitats extraescolars
Els menors formaran part de dos conjunts fixos de convivència, un durant la jornada lectiva i un altre quan aquesta acabi

zentauroepp53930213 barcelona 29 06 2020 sociedad colonies o casals a les escol200629204204 /
La secretària general d’Educació de la Generalitat, Núria Cuenca, ha anunciat aquest dimecres que han ultimat un protocol en relació amb les activitats extraescolars, les sortides i els campaments que manté la seva aposta pels grups estables de convivència dels menors davant la pandèmia de coronavirus.
Cuenca ha precisat en roda de premsa presencial i telemàtica al costat del secretari general de Salut, Marc Ramentol, que l’aprovació de l’esmentat protocol està prevista per a aquest divendres en el marc del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat).
D’aquesta manera, els menors que facin activitats extraescolars formaran part de dos grups estables de convivència, un durant la jornada lectiva i un altre quan aquesta acabi, amb l’objectiu que aquests grups es mantinguin al llarg del curs.
Així, l’Executiu «garanteix la traçabilitat dels contactes d’un cas positiu i evita els contagis entre diferents grups de convivència», amb la voluntat de tallar les cadenes de transmissió, ha afegit Cuenca.
Per a les sortides i els campaments, Conca ha matisat que en el cas que coincideixin dos grups de convivència diferenciats s’hauran de mantenir les mesures de seguretat i de distanciament com durant la jornada escolar.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona, davant la falta de demanda, obre els passis de temporada a abonats que no van acompanyar a Montjuïc
- Contra Sánchez Junts no descarta una moció de censura «instrumental» sense Feijóo com a candidat
- Informe tècnic El Fòrum Econòmic Mundial assenyala les 10 tecnologies amb més potencial per fer front al canvi climàtic