LA GESTIÓ DE LA PANDÈMIA
Simón agraeix al Regne Unit i Bèlgica que desincentivin els viatges a Espanya
Tot i que reconeix que suposa un problema per al turisme, assenyala que així es redueix el risc de casos importats
PP i Cs exigeixen a Sánchez que rectifiqui aquestes declaracions que suposen un «obús» a milions de famílies del sector turístic
El coordinador del Centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha agraït al Regne Unit i a Bèlgica que desincentivin els viatges a Espanya, ja que es redueix el risc de casos de coronavirus importats, tot i que ha reconegut que per al sector turístic suposa un seriós problema que disminueixin els turistes. Aquestes paraules han desencadenat una onada de crítiques en un moment en què la decisió britànica d’imposar quarantenes als viatgers arribats d’Espanya ha donat un cop de mort a la temporada turística.
Simón va fer aquestes declaracions en la seva compareixença de dilluns, quan li van preguntar per la decisió de les autoritats belgues de no recomanar viatjar a Espanya. «Agraeixo que els belgues decideixin no recomanar venir a Espanya. És un problema que ens treuen, menys risc d’importació de casos», va assegurar mentre explicava que algunes zones de Bèlgica estan en una situació millor que la d’Espanya, «però d’altres no».
«Tot i que entenc que per al sector turístic és millor que vinguin viatgers belgues, des del punt de vista sanitari reduir aquest risc marginal també ens ajuda en certa manera», va insistir. I va aplicar la mateixa anàlisi a la decisió del Regne Unit d’imposar quarantena als viatgers que es desplacin a Espanya, abans d’especificar que no totes les comunitats estan en la mateixa situació i ressaltar que Aragó i Catalunya són «dues zones molt concretes» de la geografia espanyola en les quals hi ha un nivell de transmissió molt superior al de la resta.
El PP i Cs exigeixen una rectificació
El líder del PP, Pablo Casado, ha qualificat de «temeritat» les paraules de Simón i ha exigit el president, del Govern, Pedro Sánchez, que rectifiqui el coordinador d’emergències sanitàries. «Sánchez ha de rectificar les declaracions de Fernando Simón sobre el turisme. La seva recomanació perquè els turistes no vinguin a Espanya és una temeritat per a un sector ja desplomat amb la pandèmia i posa en risc el futur de 2,2 milions de llocs de treball», ha escrit Casado en un missatge a Twitter.
Sánchez debe rectificar las declaraciones de Fernando Simón sobre el turismo. Su recomendación para que los turistas no vengan a España es una temeridad para un sector ya desplomado con la pandemia y pone en riesgo el futuro de 2,2 millones de empleos. Hay plan b turístico 👇 pic.twitter.com/NHKtEum6O9
— Pablo Casado Blanco (@pablocasado_) 27 de julio de 2020
El secretari general del partit, Teodoro García Egea, també ha censurat les paraules de Simón. «Ens vindria millor un Govern ocupat en fer tests i controls per protegir al turisme en comptes d’atacar-lo», ha afirmat en un missatge en el seu compte oficial de Twitter.
També Ciutadans ha demanat a Sánchez que rectifiqui les «irresponsables» declaracions de Simón, i ha remarcat que el fet que no vinguin a Espanya turistes d’altres països «és un obús» contra milions de famílies que depenen econòmicament d’aquest sector.
Per a la presidenta de Cs, Inés Arrimadas, aquestes afirmacions són «una irresponsabilitat» i ha exigit a l’Executiu de Pedro Sánchez que les rectifiqui. «Que països del nostre entorn recomanin no visitar Espanya no és un problema que ens treuen, sinó un autèntic obús contra milions de famílies el futur dels quals depèn directament o indirectament del turisme», ha escrit en un missatge al seu compte personal de Twitter.
Notícies relacionadesEstas palabras son una irresponsabilidad y el Gobierno debe rectificarlas. Que países de nuestro entorno recomienden no visitar España no es "un problema que nos quitan", sino un auténtico obús contra millones de familias cuyo futuro depende directa o indirectamente del turismo. pic.twitter.com/nk4QHxH0WX
— Inés Arrimadas (@InesArrimadas) 27 de julio de 2020
També plouen crítiques des del sector turístic, el principal afectat. Gabriel Escarrer, CEO del grup hoteler Meliá, es preguntava si Simón, «en lloc d’alegrar-se per aquest gran dany al turisme, no podria aportar dades científiques» sobre la «injusta decisió» del Regne Unit i de Bèlgica.
Fernando Simon celebra que no puedan venir turistas britanicos ni belgas. En lugar de alegrarse por este gran daño al turismo y a sus 3 millones de empleos, no podria nuestro portavoz aportar datos cientificos sobre esta injusta decision? #SalvarAlTurismo
— Gabriel Escarrer (@GabrielEscarrer) 27 de julio de 2020
El periodista Vicente Vallés posava ahir a la nit en dubte la contradicció entre les paraules de Simón i les gestions del Govern perquè el Regne Unit es replantegi les quarantenes.
Vicente Vallés. Claro y contundente. pic.twitter.com/EPEZ44442t
— Mon Bosch (@josepramonbosch) 27 de julio de 2020
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)