El Govern de les Balears també obligarà a utilitzar la mascareta
Després dels últims rebrots de coronavirus i les festes il·legals, l'Executiu balear imita la mesura de Catalunya per «precaució» i «seguretat»

zentauroepp53968039 passengers arrive to palma de mallorca airport amid the cor200708220320 /
El Govern balear obligarà a utilitzar la mascareta sempre a les Balears. Aquesta mesura arriba després de la «gran preocupació» de l’Executiu autonòmic pels rebrots esdevinguts a les illes, així com les contínues aglomeracions, festes il·legals i ‘botellons’. Amb tota probabilitat, el decret s’aprovarà aquest divendres, com ha pogut saber ‘Diario de Mallorca’, del mateix grup editorial que EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
Amb l’objectiu de controlar els rebrots de coronavirus, el Govern balear obligarà a tothom que sigui a les illes (tant residents com turistes més grans de sis anys) a utilitzar la mascareta com a mesura de prevenció davant de la Covid. Amb la seva aprovació i la seva posterior publicació en el BOIB (que podria ser aquest mateix dissabte), les Balears serà la segona comunitat autònoma a establir aquesta norma, per darrere de Catalunya.
D’aquesta manera, malgrat que es guardi la distància mínima de seguretat establerta per Sanitat, tothom que es trobi a l’arxipèlag balear haurà de portar mascareta. Així, l’ús de la mascareta serà obligatori a la via pública, espais a l’aire lliure, així com qualsevol espai tancat d’ús públic o que es trobi obert al públic.
¿Mascareta a la platja?
Després d’anunciar Catalunya l’ús obligatori de la mascareta a la seva comunitat, molts han sigut els que s’han preguntat si també l’han de portar a la platja. Un dubte que també es trasllada a l’arxipèlag ara que el Govern balear també vol implantar aquesta norma. Des de la Generalitat catalana han establert dues excepcions: no s’haurà d’utilitzar per fer esport ni per anar a la platja. Un plantejament que podria reproduir el Govern balear en la seva norma. De moment, l’esborrany està preparat i només falta aprovar-lo.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Bàsquet El Barça fa debutar Dabone, el nen de 13 anys cridat a fer història en el bàsquet espanyol
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Violència política als EUA La vídua de Charlie Kirk promet continuar amb el seu llegat després del seu assassinat: «No tenen idea del que acaben de desencadenar al país i al món»
- Apunts polítics de la setmana Sánchez busca el dilema «Abascal o jo» mentre Feijóo coqueteja amb el trumpisme