emergència global
L'OMS posa Espanya i Itàlia com a exemples en la lluita contra el coronavirus
El director general de l'organització, Tedros Adhanom, considera que han ensenyat que la situació es pot revertir i que «mai és massa tard»

zentauroepp53418733 clinic nadeu200610152130 /
El director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha posat aquest dimecres Espanya i Itàlia com a exemples de la lluita contra el coronavirus. Per a Tedros, els dos països han mostrat que fins i tot en els pitjors moments de la pandèmia de la Covid-19, la situació es pot revertir i «mai és massa tard» per combatre el virus.
«El mes de març, Itàlia i Espanya eren l’epicentre de la pandèmia de Covid-19, amb 10.000 casos diaris en territori espanyol i 6.500 a Itàlia durant els seus pics d’epidèmia», ha recordat el director general de l’OMS en roda de premsa. «Els dos països van posar sota control l’epidèmia amb una combinació de lideratge, humilitat, activa participació de la seva societat i una aproximació completa» a les mesures per combatre la malaltia, ha assenyalat Tedros.
En aquest sentit, l’expert etíop ha insistit que «ni els tests, ni la distància física, el rastreig de contactes o les mascaretes» poden per si sols frenar els contagis, per la qual cosa es requereix una combinació d’aquestes i altres mesures.
Notícies relacionades«És d’esperar que hi hagi rebrots a mesura que les restriccions s’aixequen, però amb una aproximació completa es poden controlar i evitar que hi hagi novament transmissions a nivell comunitari», ha afirmat el màxim responsable de l’OMS.
Tedros ha recordat que el nombre de contagis globals ha superat els 10,3 milions, les morts se situen entorn de 507.000, i en els últims dies s’han superat els 150.000 nous casos diaris.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos