El turisme rural de Girona reobrirà quan Barcelona entri en la fase 3 del desconfinament
L'Associació de Turisme Rural de Girona no preveu la reactivació del sector fins que el conjunt de Catalunya no entri en la fase 3
la mobilitat entre províncies per reprendre l'activitat

zentauroepp353185 la molina girona agosto 2002 turismo verde hotel con encant200517184555 /
Els allotjaments rurals de la província de Girona estan pendents del desconfinament definitiu i de la recuperació de la mobilitat entre províncies per reprendre l’activitat.
L’entrada de Girona en la fase 1 de la desescalada aquest dilluns no els afecta, segons afirma el president de l’Associació de Turisme Rural de Girona, Ramon Corominas, ja que el gruix important de clients és de la província de Barcelona, publica el ‘Diari de Girona’. Malgrat comptar amb autorització per obrir a partir de la setmana que ve mantenint les mesures de seguretat, no ho faran fins que entrin en la fase 3, diu.
Corominas creu que les restriccions per viatjar a l’estranger afavoriran el turisme de proximitat i en complexos més reduïts, com són les cases rurals, però tot i així ja donen per perduda la temporada turística d’aquest estiu. Les reserves de Setmana Santa i del pont de l’1 de maig es van anul·lar en la seva totalitat i entre el juliol i l’agost confien a reactivar, en part, el sector.
«Fins que no desconfinin Barcelona totalment, per a nosaltres és com si no obríssim», assegura Corominas. Des de l’Associació de Turisme Rural asseguren que el 90% de la seva clientela és de l’àrea metropolitana. Tot i així, les restriccions dels vols també passarà factura, ja que sobretot en temporada d’estiu els clients estrangers o de la resta d’Espanya que es desplacen a la demarcació amb avió, per disfrutar dels avantatges del turisme rural, té un «pes important». En termes generals calculen que perdran prop del 30% de la clientela durant l’estiu.
Així doncs, el sector té totes les esperances posades en el client nacional, les reserves d’última hora i el valor del quilòmetre zero (Km0). Així ho ha constatat també al llarg d’aquesta setmana el president de la Confederació Catalana d’Agroturisme i Turisme Rural, Anton Bundó, que recorda que el turisme rural repercuteix en l’economia del territori a través de visites a cooperatives i compres d’oli o vi, per exemple.
Notícies relacionadesEls allotjaments rurals de tot Catalunya estan en la mateixa situació.
Allotjaments reduïts
D’altra banda, el sector constata que la tipologia dels seus allotjaments, amb poques places, dona més seguretat als clients davant els grans complexos hotelers. Sobre això, l’associació que representa aquests allotjaments a Girona assenyala, a més, que aspectes com per exemple la neteja són més senzills en entorns reduïts. Tot i així, l’entitat concreta que de les trucades que han rebut de gent interessada a reservar cases rurals el que busquen són espais d’ús exclusiu per ells. «L’allotjament que estigui format per dos o tres apartaments ho tindrà complicat», assenyala Ramon Corominas. En la majoria dels casos són negocis familiars sense personal, a excepció del servei de neteja.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada