Pel dia de Sant jordi

L'Hermitage felicita els catalans i espera ser aviat a Barcelona

El museu difon un vídeo amb obres d'art de la seva col·lecció en les quals apareixen roses i la figura del llegendari cavaller vencent el drac

La pinacoteca de Sant Petersburg reafirma amb aquesta iniciativa la seva voluntat de reivindicar la pròxima obertura d'una entitat germana a la capital catalana

whatsapp-video-2020-04-23-at-115130 / periodico

1
Es llegeix en minuts
EFE

El Museu Hermitage de Sant Petersburg ha felicitat els catalans el dia de Sant Jordi amb un vídeo amb obres d’art que formen part de la seva col·lecció, en les quals es veuen imatges de roses i de la figura del llegendari cavaller vencent el drac, i en què indica que espera ser aviat a Barcelona.

D’aquesta manera, en el vídeo es mostren quadros de Tintoretto, Caravaggio, Rembrandt i Renoir, amb efectes d’animació, que utilitzen les roses per expressar les idees d’amor, bellesa i optimisme.

En el vídeo es recorda que Sant Jordi «és el patró de Catalunya i també ho és del Museu Hermitage de Sant Petersburg», i que cada any «coincidint amb el seu dia, és tradició fer una gran festa, però aquest any la realitat ha superat la llegenda».

«Aquest Sant Jordi –afegeix– fa falta que tots ens quedem a casa per combatre un nou drac, un d’invisible. Per aquesta raó us enviem roses, perquè ompliu les vostres llars d’ànima, de color i, sobretot, de cultura. Només d’aquesta manera podrem vèncer el drac».

Adverteix que no ens hem de preocupar si les roses duren uns quants dies perquè «la cultura hi és sempre», i acaba amb el missatge: «Esperem poder oferir-vos aviat aquesta experiència a Barcelona. Mentrestant, que la llegenda continuï».

En un comunicat, l’entitat cultural indica que amb aquesta iniciativa ha volgut «reafirmar el seu compromís amb la ciutat de Barcelona i els seus ciutadans, i la seva voluntat de reivindicar la pròxima obertura del museu Hermitage Barcelona».

El vídeo, publicat en català, anglès i rus, s’ha difós internacionalment a través de les xarxes socials de l’entitat museística.

La iniciativa de l’Hermitage arribarà així a milers de persones, ja que només a Instagram el perfil del museu compta amb 521.000 seguidors, mentre a Twitter arriba als 795.000.

Notícies relacionades

A Facebook són 74.000 les persones que segueixen i disfruten de les obres de l’Hermitage de forma virtual, i el canal de Youtube compta amb 44.000 subscriptors.

El futur Museu Hermitage Barcelona també s’ha sumat a la iniciativa compartint la versió en català d’aquest vídeo en el seu perfil de Twitter.