ESTAT D'ALARMA

Fisioterapeutes, òptics, podòlegs i logopedes podran tancar i atendre només urgències

El Ministeri de Sanitat accepta les peticions de tancament presentades pels col·legis professionals

La dueña de la óptica Primera Ãpticos Fersan - Alcalá de Henares, Charo Marcos Ruiz, trabaja en su tienda en pleno estado de alarma por la crisis del coronavirus donde determinados colectivos que prestan servicios esenciales pueden continuar abiertos a pesar de las restricciones de confinamiento, en Alcalá de Henares, Madrid, (España), a 2 de abril de 2020.

La dueña de la óptica Primera Ãpticos Fersan - Alcalá de Henares, Charo Marcos Ruiz, trabaja en su tienda en pleno estado de alarma por la crisis del coronavirus donde determinados colectivos que prestan servicios esenciales pueden continuar abiertos a pesar de las restricciones de confinamiento, en Alcalá de Henares, Madrid, (España), a 2 de abril de 2020. / Ricardo Rubio (Europa Press)

1
Es llegeix en minuts

El Ministeri de Sanitat ha acordat que els centres de fisioteràpia, podologia, logopèdia, òptica, optometristes i de teràpies ocupacionals podran tancar i només hauran d’atendre urgències inajornables. Accepta així la petició que li havien fet arribar els diversos col·legis professionals en relació amb el decret d’estat d’alarma.

El director general d’Ordenació Professional de l’Estat, Rodrigo Gutiérrez, ha assenyalat respecte a aquests professionals que, malgrat ser activitats essencials, la seva obertura al públic «únicament seria obligatòria en aquells casos en què l’assistència sanitària que presten fos necessària per resoldre aquells problemes de salut que poguessin tenir una evolució desfavorable si es demorés el seu tractament».

Notícies relacionades

Gutiérrez remarca que dels diferents reials decrets aprovats es pot concloure que el tancament dels centres i consultes d’aquests professionals, restringint l’activitat a les urgències imprescincibles i inexcusables, «està contemplada en la normativa vigent».

Les escoles han expressat el seu agraïment per la «sensibilitat demostrada». El Consell Generall del Col·legi de Fisioterapeutes, el Col·legi d’Òptics Optometristes, l’Escola de Terapeutes Ocupacionals i l’Escola de Podòlegs van demanar fa dies el tancament de les seves consultes. Reclamaven que se’ls inclogués entre els establiments de tancament obligat ja que, argumentaven, la seva feina implica un contacte directe amb el pacient.