EPIDÈMIA DE CORONAVIRUS
Moren 4 interns més de residències d'Olesa, que sumen 18 morts
L'alcalde també ha manifestat la seva preocupació per l'estat de salut de 10 interns més de la residència Santa Oliva amb símptomes lleus que estan sota control mèdic.

zentauroepp52973463 berlin germany march 30 an elderly woman wearing a prote200330201024 /
Quatre usuaris de les residències de Santa Oliva i Sant Agustí d’Olesa de Montserrat (Barcelona), dos de cada una, han mort per coronavirus i ja són 18 els interns d’aquests centres que han mort, segons ha informat aquest dilluns l’ajuntament.
En un comunicat, l’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, ha lamentat que el virus continua impactant entre les persones grans i, sobretot, en aquestes dues residències, i ha assenyalat que les xifres són «estremidores».
L’alcalde també ha manifestat la seva preocupació per l’estat de salut de 10 interns més de la residència Santa Oliva amb símptomes lleus que estan sota control mèdic.
Els tests no arriben
Riera ha lamentat que no estiguin arribant els tests de coronavirus a tots els interns i la plantilla, que és un dels compromisos de la Generalitat, després d’una reunió entre l’ajuntament i els departaments de Salut i de Treball, Assumptes Socials i Famílies.
L’alcalde ha subratllat que els tests «són clau per controlar exactament la situació a tots els geriàtrics del municipi i altres centres residencials».
Notícies relacionadesQuant al personal de les residències, a la de Santa Oliva la situació s’ha «estabilitzat» gràcies a la reorganització de la plantilla i la incorporació de cinc persones, i a la Sant Agustí també s’ha incorporat una persona.
No obstant, segons manifesten a l’ajuntament les direccions dels dos centres, «es necessitarien noves incorporacions», ha assenyalat el consistori.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Cimera a París 26 països, entre ells Espanya, "es comprometen formalment" a desplegar tropes a Ucraïna un cop signada la pau
- Onze de Setembre Illa dissenya una Diada «oberta al món»: «Catalunya és un país ric dins de la seva diversitat»
- Xoc entre poders Illa critica la plantada de Feijóo en l’obertura de l’any judicial: «No podem desmuntar o desprestigiar les institucions»
- Òbit Giorgio Armani, el ‘rei’ de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»