Les 5 notícies que marcaran la jornada d'aquest dijous, 10 de gener del 2020
El Suprem decideix sobre Torra i Puigdemont i altres notícies que marcaran aquest divendres 10 de gener

getthumbsbyfilename
Bon dia. Avui el Suprem es pronunciarà sobre la situació de Quim Torra i de Carles Puigdemont. Serà una de les notícies que marcarà l’actualitat d’aquest divendres 10 de gener. Les repassem totes a continuació.
1. El Suprem decideix sobre Torra i Puigdemont
Després del veto al fet Junqueras sigui eurodiputat, avui el Suprem es pronuncia sobre el recurs que va presentar Quim Torra contra la decisió de la JEC d’inhabilitar-lo. A més, el jutge Pablo Llarena es pronunciarà sobre les euroordres que va dictar contra Carles Puigdemont i Toni Comín. Tot i que aquests han sigut reconeguts com a eurodiputats pel TJUE i han pres possessió de les seves actes, Llarena manté, ara per ara, actives les ordres de detenció i entrega. Paral·lelament, la Conselleria de Justícia ha concedit el segon grau als presos del procés, amb la qual cosa obre el camí per a la seva semillibertat. La decisió es produeix en plena polèmica pel veto del Suprem a Junqueras, que ha causat malestar al Parlament Europeu, i amb la incògnita de si el líder d’ERC podrà assistir dilluns al ple de l’Eurocambra.
2. Malestar a Podem per la quarta vicepresidència
La decisió de Pedro Sánchez de crear una quarta vicepresidència ha agafat per sorpresa Podem. Amb aquesta decisió, que ha molestat Pablo Iglesias, Sánchez treu pes al líder morat. El president comunicarà el nou Govern al Rei aquest diumenge.
3. L’Iran nega haver abatut l’avió ucraïnès
L’Iran ha sortit al pas de les acusacions dels EUA i el Canadà que un míssil seu va abatre per error l’avió ucraïnès. El règim ho ha negat i ha convidat els EUA a participar en les investigacions.
4. Les joves de 16 anys tornaran a poder avortar sense permís
Notícies relacionadesLa mare del nadó que va morir després de ser llançat al riu Besòs va demanar ajuda per avortar en un servei municipal però es va trobar amb un mur: tenia 16 anys i, per tant, necessitava el permís dels pares per interrompre voluntàriament el seu embaràs. Ara, el Govern reprendrà la llei de Zapatero i permetrà a les joves de 16 anys avortar sense permís patern.
5. S’estrena la premiada ‘1917’
Divendres d’estrenes. El més destacat, ‘1917’, la pel·lícula de Sam Mendes premiada als Globus d’Or. Una immersió en la brutal experiència de la guerra. El virtuosisme tècnic de Sam Mendes transmet la sensació d’angoixa del combatent en temps real.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car