Ciberdelinqüència
Torna l'estafa a clients de CaixaBank
Els Mossos alerten d'una sèrie de correus fraudulents que utilitzen el nom de l'entitat
zentauroepp40420096 picture shows la caixa caixabank catalan bank headquarte180705174729 /
Els Mossos han donat l’alerta aquest dijous d’una estafa recurrent que busca clients de CaixaBank per robar-los dades bancàries i personals, i que torna a circular. De nou, com en l’estafa d’Amazon que va explicar també ahir la policia catalana, aquest cas de ‘phishing’ es realitza mitjançant una falsa correspondència per part de l’entitat, que avisa per ‘mail’ que el compte del receptor ha sigut cancel·lat i és necessari omplir un formulari per reactivar-lo i poder continuar fent operacions ‘online’. És a dir, donar dades.
Notícies relacionadesTornen els correus fent-se passar per La Caixa NI CAS, no cliquis enllaços ni omplis formularis amb les teves dades/contrasenyes RECORDA que la teva entitat MAI te les demanarà per mail #PHISHING pic.twitter.com/I7GhlpzENB
— Mossos (@mossos) 10 de octubre de 2019
Els Mossos recomanen als clients de l’entitat que hagin rebut aquesta comunicació no seguir l’enllaç ni donar dades personals, perquè els estafadors volen aconseguir les seves credencials. De fet, no està de més recordar que ni CaixaBank, ni cap entitat, mai demana per correu electrònic informació financera als seus usuaris, com ara contrasenyes, números de targeta i claus personals (PIN).
Aquests tipus de correus, a més, solen insistir en la suspensió d’un compte bancari, i en molts casos estan redactats amb errors ortogràfics en el text, fet que hauria d’incidir a sospitar del remitent.
- Nova ajuda familiar Fins a 200 euros al mes per cada fill: així seria la nova ajuda universal que prepara el Govern
- Tribunals El jutge Santiago Pedraz es fa càrrec de la denúncia contra Laporta pel delicte de blanqueig de capitals
- Retorn a la ràdio Andreu Buenafuente torna a la feina després de la seva baixa mèdica: «Això ha sigut com morir-te en vida»
- Balanç anual del 2025 Les ‘start-ups’ catalanes generen ja 3.000 milions d’euros de negoci i 30.000 llocs de treball
- Previsió meteorològica Espanya s’endinsa en la primera setmana de l’any de bon temps i temperatures per sobre de la mitjana
