Anar al contingut

Ciberdelinqüència

Torna l'estafa a clients de CaixaBank

Els Mossos alerten d'una sèrie de correus fraudulents que utilitzen el nom de l'entitat

Rosa Mari Sanz

Torna l'estafa a clients de CaixaBank

PIERRE-PHILIPPE MARCOU

Els Mossos han donat l’alerta aquest dijous d’una estafa recurrent que busca clients de CaixaBank per robar-los dades bancàries i personals, i que torna a circular. De nou, com en l’estafa d’Amazon que va explicar també ahir la policia catalana, aquest cas de ‘phishing’ es realitza mitjançant una falsa correspondència per part de l’entitat, que avisa per ‘mail’ que el compte del receptor ha sigut cancel·lat i és necessari omplir un formulari per reactivar-lo i poder continuar fent operacions ‘online’. És a dir, donar dades.

Els Mossos recomanen als clients de l’entitat que hagin rebut aquesta comunicació no seguir l’enllaç ni donar dades personals, perquè els estafadors volen aconseguir les seves credencials.  De fet, no està de més recordar que ni CaixaBank, ni cap entitat, mai demana per correu electrònic informació financera als seus usuaris, com ara contrasenyes, números de targeta i claus personals (PIN).

Aquests tipus de correus, a més, solen insistir en la suspensió d’un compte bancari, i en molts casos estan redactats amb errors ortogràfics en el text, fet que hauria d’incidir a sospitar del remitent.