¿recolzament al petit comerç?

La consellera de Castella i Lleó crea enrenou al proposar que les botigues cobrin per emprovar-se la roba

María Pilar del Olmo ha hagut de desdir-se'n després de crear la polèmica i assegurar que només ha sigut un exemple de mesures per ajudar el petit comerç

rjulve2913955 barcelona 1 05 2005    ayer en bcn    mercadillo de ropa  el180919143441

rjulve2913955 barcelona 1 05 2005 ayer en bcn mercadillo de ropa el180919143441 / PERE BATLLE

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La consellera d’Economia i Hisenda de Castella i Lleó, María del Pilar del Olmo, va proposar aquest dimarts que els comerços comencin a cobrar a les persones que s’emproven roba a les botigues per evitar que després acabin comprant aquest producte a través d’internet. L’endemà ha hagut de desdir-se a causa de l’enrenou que s’ha format.

Aquest plantejament tan arriscat el va posar Del Olmo sobre la taula en una roda de premsa al terme de la Conferència Sectorial de Comerç, on els consellers autonòmics van acordar amb la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, la creació de l’Observatori de Comerç 4.0 per donar resposta als desafiaments del mercat digital.

En aquest context, la consellera regional va explicar que una de les mesures que va proposar en la reunió va ser demanar que es comenci a "cobrar per emprovar-se [roba] a les botigues". "Sinó, la gent ho compra després a les grans companyies que venen a internet", va assenyalar.

Segons el seu parer, és el moment d’aplicar "idees innovadores", "motivadores" i "revolucionàries" que posin en relleu la feina dels petits comerciants enfront de les grans multinacionals que operen a través de la xarxa.

"Només va ser un exemple"

En vista de l’enrenou causat, Del Olmo ha assegurat aquest dimecres que la seva afirmació que s’hauria de cobrar per emprovar-se la roba a les botigues "va ser un exemple i no una proposta".

Notícies relacionades

Així ha explicat la consellera les seves declaracions en la sectorial de comerç realitzades aquest dimarts. "Jo no vaig proposar res, vaig posar alguns exemples de com defensar el comerç de proximitat", ja que, segons el seu parer, "el comerç tradicional perd cada vegada més efectius i autònoms".

En aquest sentit, la consellera estima que perquè el comerç minoritari pugui "sobreviure" ha d’adaptar-se als nous temps com a "mesures revolucionàries" perquè "d’aquí a 20 anys hi hagi petit comerç a les ciutats".

Temes:

Comerç