Una nova etapa com a docent

El cap de seguretat de Facebook deixarà la companyia el 17 d'agost

L'anunci arriba un dia després que Facebook identifiqués una presumpta campanya de desinformació per influir en les legislatives del novembre als EUA

zentauroepp42585183 file photo   facebook chief security officer alex stamos giv180320090851

zentauroepp42585183 file photo facebook chief security officer alex stamos giv180320090851 / Steve Marcus

1
Es llegeix en minuts
Efe

El cap de seguretat de Facebook, Alex Stamos, ha anunciat avui que el 17 d’agost deixarà cap de seguretat de Facebook, Alex Stamos, la feina a la companyia de Mark Zuckerberg per incorporar-se com a professor adjunt a la Universitat de Stanford.

"És fonamental que nosaltres, com a indústria, complim amb la nostra responsabilitat col·lectiva de considerar l’impacte del que construïm, i espero continuar col·laborant amb els equips de seguretat de Facebook", ha dit Stamos en un comunicat.

Stamos ha explicat que, a partir del setembre, impartirà un curs en la nova mestria sobre ciberseguretat a l’institut Freeman-Spogli per a Estudis Internacionals de la Universitat de Stanford.

Així mateix, treballarà com a investigador a la institució Hoover, un centre de pensament també de Stanford.

L’anunci arriba un dia després que Facebook identifiqués una presumpta campanya de desinformació per influir en les eleccions legislatives de mig mandat del novembre i tanqués 32 comptes tant en la seva xarxa social com a Instagram.

Desacords interns

Tot i que Stamos no va oferir altres motius per a la seva marxa excepte el del seu moviment al món acadèmic, 'The New York Times' va publicar el març passat que el cap de seguretat de Facebook mantenia desacords interns sobre com la xarxa social havia de manejar la difusió de desinformació.

Segons el rotatiu, Stamos ha sigut un fort defensor d’investigar i divulgar el presumpte ús que Rússia ha fet de Facebook.

La xarxa social fundada per Zuckerberg va ser al centre de la polèmica en les eleccions presidencials dels Estats Units, celebrades el novembre del 2016, per l’ús de la seva plataforma per difondre falòrnies i notícies falses amb l’objectiu d’influir en els resultats.

Notícies relacionades

Facebook va estimar que uns 10 milions de persones als Estats Units van veure almenys un dels més de 3.000 anuncis pagats llavors per comptes falsos dirigits suposadament des de Rússia.

Els escàndols de propagació de falòrnies, units a les errades en la protecció de la privacitat, sobretot després de conèixer-se la filtració de dades personals de milions d’usuaris a la consultora Cambridge Analytica, han soscavat la reputació i la imatge pública de Facebook els últims mesos.

Temes:

Facebook