Xifres de l'INE
Baixen lleugerament els suïcidis a Espanya
Durant el 2016 hi va haver menys decessos, encara que van augmentar les morts per tumors
Les morts a Espanya es van reduir un 2,8% el 2016, amb un total de 410.611 defuncions, 11.857 menys que el 2015, si bé aquest descens ha sigut més acusat entre les dones (en van morir 201.618, un 3,7% menys) que entre els homes (en van morir 208.993, un 2% menys), segons les últimes dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) publicades aquest dijous. Aquest informe detalla que el suïcidi es va mantenir com la primera causa de mort externa, encara que va baixar un 0,9%, fins a les 3.569 morts, davant de les caigudes accidentals (amb 3.019 morts i un augment del 8,5%) i l'ofegament, la submersió i la sufocació accidentals (amb 2.732 i un increment del 2,2%). Per accident de trànsit van morir 1.890 persones (1.448 homes i 442 dones), xifra que va suposar un 1,3% menys que el 2015.
La taxa bruta de mortalitat es va situar en 884 defuncions per cada 100.000 habitants; la masculina va ser de 916,4 decessos per cada 100.000 homes, i la femenina, de 852,7. En aquest sentit, els resultats obtinguts per l'INE han posat de manifest que el 96,2% de les defuncions es van deure a causes naturals (malalties), amb 394.943 persones que van morir per aquestes causes, un 3,1% menys que el 2015.
Notícies relacionadesAra bé, malgrat la baixada de mortalitat, el grup de malalties del sistema circulatori es va mantenir com la primera causa de mort el 2016 (amb un taxa de 257,9 morts per cada 100.000 habitants), seguida dels tumors (243,1) i de les malalties del sistema respiratori (100,8).
Així, respecte al 2015, les morts degudes a malalties del sistema circulatori i del sistema respiratori van baixar un 3,6% i un 9,7%, respectivament. En canvi, les morts per tumors van augmentar un 1,4 per cent i van ser la primera causa de mort entre els homes (amb una taxa de 300,9 defuncions per cada 100.000) i la segona en dones (amb 187,4).
- La periodista que va dinar amb Mazón vol que es posi el focus en els que decidien
- Suport a Sánchez com a líder i candidat a la presidència
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Tornada a les aules Maribel Tarrès, directora d’institut: «M’agradaria que Educació retirés la prohibició total dels mòbils»
- La Catalunya dels 10 milions posa a prova els plans del Govern
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Entendre-hi més La Xina vol un nou ordre mundial, Trump i Europa l’hi estan facilitant
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Deixar-la estar
- Asseure’s a parlar amb l’altre