DISCRIMINACIÓ
Un 'pub' de Lleida impedeix l'entrada a 14 joves amb síndrome de Down
El propietari ha demanat disculpes i ha al·legat que alguns clients marxaven del local degut a la seva presència

cmontanyes38001503 170409185029
El 'pub' de Lleida Fissure va impedir l'entrada a un grup de 14 joves amb síndrome de Down que pretenien accedir al local divendres a la nit quan estaven de festa amb els seus monitors. Els Mossos d'Esquadra van haver de mediar entre les dues parts a petició d'un monitor que acompanyava el grup, han informat fonts policials a Europa Press.
Des del 'pub' ja han demanat disculpes a l'organització i han reconegut el seu error. Al·leguen que la decisió de prohibir-los l'entrada respon a una "decisió empresarial" ja que alguns clients abandonaven l'establiment degut a la presència dels joves.
DUES SETMANES CONSECUTIVES
Els joves ja havien sigut vetats divendres passat al mateix local, al·legant que en aquells moments se celebrava una festa privada. Aquest divendres un monitor va accedir abans al local per assegurar-se que no hi havia cap acte privat però quan hi va anar amb tot el grup se'ls va prohibir l'entrada.
Notícies relacionadesL'Associació Down Lleida a la qual pertanyen els joves té previst denunciar els fets davant la Fiscalia per vulnerar els drets de persones amb discapacitat intel·lectual segons expliquen a la seva pàgina web. De moment els Mossos d'Esquadra no han rebut encara cap denúncia referent a l'incident, segons les citades fonts.
En declaracions a TV3 recollides per Europa Press, la presidenta de Down Lleida, Pilar Sanjuán, ha emplaçat els responsables del local a visitar l'associació perquè puguin conèixer els joves i "demanar-los perdó directament perquè és el mínim que poden fer".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern