Un expert en Dret Tributari, nou responsable de Trànsit

Gregorio Serrano es converteix en el primer director general sense relació prèvia amb l'àrea en 20 anys

L'Executiu justifica que el ministre d'Interior conformi un equip de col·laboradors pròxims

icoy36333681 gregorio serrano161118163243

icoy36333681 gregorio serrano161118163243

3
Es llegeix en minuts
MANUEL VILASERÓ / JULIA CAMACHO

Un expert en Dret Financer i Tributari que durant els últims anys ha portat les regnes de la Regidoria de Turisme i Festes Majors de l'Ajuntament de Sevilla. Aquest és el perfil de Gregorio Serrano, nou responsable de la Direcció General de Trànsit. Es tracta del primer director general de l'àrea en 20 anys que no hi ha tingut relació, encara que aquest desconeixement previ no sembla molestar l'Executiu. En roda de premsa després del Consell de Ministres, el portaveu del Govern, Íñigo Méndez de Vigo, ha justificat que el nou responsable d'Interior conformi el seu equip de col·laboradors amb persones pròximes i del seu entorn de confiança.

Serrano, professor a la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla, era conegut al consistori sevillà per ser el regidor més pròxim a l'anterior alcalde i actual ministre d'InteriorJuan Ignacio Zoido. Igual que ell, en el seu entorn destaquen que exerceix de sevillà i adora les tradicions de la seva terra, especialment la Setmana Santa. La seva altra gran afició és el mar, i aprofita sempre que pot per sortir a navegar amb un petit veler que té amarrat a Isla Canela (Huelva). Es va incorporar al PP municipal en les eleccions del 2003, fet que el convertia en un dels regidors més veterans de l'actual consistori.

AMENAÇAT PER TREBALLADORS

Durant el mandat del PP (2011-2015), aquest sevillà nascut el 1967 es va fer càrrec de la cartera de competències més gran, i va atresorar Ocupació, Economia, Turisme i Festes Majors. Al seu full de serveis compta amb la dissolució d'empreses locals deficitàries, com la televisió local, fet que li va valer l'enfrontament amb col·lectius de treballadors que van recórrer i van guanyar als tribunals el dret de readmissió. No obstant, el seu entorn destaca el seu bon tarannà i la connexió que acaba tenint amb tothom. De fet, alguns encara recorden com es va fer una foto de record amb tots els empleats de la tele local que acabava de tancar.

El seu principal maldecap va venir de la mà de Mercasevilla, l'empresa germen del cas dels ERO fraudulents i on va haver de dur a terme una regulació de plantilla per sanejar i salvar l'entitat. L'enfrontament va ser d'un calibre tan gran que van arribar a amenaçar Serrano amb pintades a la façana de casa seva. El seu entorn destaca, no obstant, que té una gran capacitat de diàleg, i que és molt “divertit i enginyós”, com va demostrar en les seves rèpliques als plens municipals.

Notícies relacionades

En la seva qualitat de responsable d'Ocupació, el nou director general de Trànsit va arribar a confessar el 2011 en una comissió d'investigació que "va mediar" entre la Guàrdia Civil i una empresa, Fitonovo, investigada per repartir regals a polítics a canvi de contractes públics. La idea era que la societat assumís i costegés la instal·lació d'un parc infantil en un aquarterament de Sevilla. L'empresari va declarar que Serrano li va demanar construir el parc sense cap contraprestació, encara que el llavors regidor es va defensar assenyalant que va voler mediar entre tots dos al considerar que podia ser un potencial client per a l'empresa i, al mateix temps, podia ajudar a una institució “molt digna i amb reconeixement social”.

ELS SEUS ANTECESSORS

El desconeixement de l'àrea de Trànsit és doncs inèdit en el càrrec. La seva antecessora, Maria Seguí, que va dimitir acusada d'haver afavorit el seu marit, havia portat a terme estudis epidemiològics sobre els accidents de trànsit. Pere Navarro (2004-2012) havia sigut responsable de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, mentre que Carlos Muñoz Repiso (1996-2004) va ser ascendit des de responsabilitats de menys rang a la mateixa DGT, igual que Miguel María Muñoz Medina (1988-1996). La seva antecessora, Rosa de Lima (1987-1988), no tenia experiència prèvia, encara que havia exercit de governadora civil a la província de Burgos. El seu mandat va ser molt curt a l'acabar d'una manera tràgica. El 30 de juny de 1988 va morir en un accident d'helicòpter.