ESTUDI EURORAP
La carretera entre Vilassar de Mar i Argentona és la més perillosa de Catalunya
Lleida és la província que té un percentatge més alt de quilòmetres amb risc alt o molt alt de patir un accident
El president del RACC, Josep Mateu, va presentar ahir les dades de l’últim estudi Eurorap, en què s’avalua el risc d’accidents a les carreteres catalanes amb morts i ferits greus en funció de la densitat mitjana de vehicles que hi circulen diàriament. L’informe, en què participen el RACC i l’Administració catalana, arriba a la conclusió que el tram de la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona (Maresme) és el que presenta més risc que un conductor pateixi un accident.
A continuació, l’estudi europeu destaca altres punts negres de la xarxa viària catalana, com la BV-2041, entre Gavà i Begues; la BV-1221, entre Terrassa i Matadepera; la BP-1417, que uneix Barcelona i Sant Cugat del Vallès; la C-1415, de Terrassa a Sentmenat, o la N-260/N-152, que va d’Alp (Cerdanya) a la frontera francesa.
Segons aquest informe, que s’elabora amb les dades dels últims tres anys, la província catalana amb més percentatge de quilòmetres amb risc alt i molt alt de patir un accident és Lleida, amb un 39,8% de la seva xarxa viària, mentre que Tarragona és la que en té menys, amb un 16%.
6.343 quilòmetres analitzats
En tota la xarxa viària catalana, els quilòmetres de risc molt alt representen un 16% del total que ha estat analitzat: uns 6.343 quilòmetres, més de la meitat de totes les carreteres, en els quals té lloc el 92% de la mobilitat i s’han registrat el 78% dels morts i ferits greus dels últims tres anys.
En canvi, els quilòmetres amb un índex molt baix i baix han pujat un 38% en els últims sis anys, fins a arribar a un 47% del total de les carreteres de Catalunya. Entre aquests trams destaquen la T-11, al seu pas per Reus; la C-42, entre l’Aldea i Tortosa; la B-40, de Viladecavalls a Terrassa, i la Ll-12, a Lleida.
Segons l’estudi d’aquest any, 527 quilòmetres tenen un risc igual a zero; per tant, el 8,3% de la xarxa estudiada per l’Eurorap no ha tingut cap accident mortal o amb ferits greus en els últims tres anys.
Vies de calçada única
Notícies relacionadesEls especialistes de l’estudi europeu destaquen que els trams de carretera amb més risc per als conductors es presenten de forma sistemàtica a les vies de calçada única, amb intensitats de trànsit mitjanes o baixes, mentre que els trams amb més concentració d’accidents es localitzen a les vies que presenten elevades intensitats de
trànsit.
- Grans ciutats Un xinès que viu a Barcelona explica les diferències que veu amb Madrid: "Es respira un ambient trist..."
- Escacs El prodigiós adolescent indi
- Mobilitat interurbana El pla més complicat de Rodalies
- Turisme El poble més bonic del món és a Catalunya, segons l'Organització Mundial del Turisme
- Política i moda Deixeu de grapejar-nos
- Conferència de Presidents Els dirigents autonòmics es lamenten per la falta d’acords
- Nomenament Borrell serà el nou president del ‘think tank’ barceloní Cidob
- Sánchez negociarà la quitació del deute autonòmic
- Apunt Campió nacional, perdedor global
- Resultats anuals La Fira arriba a un nou rècord i supera els 300 milions d’ingressos