BALANÇ TRÀGIC DES DEL JUNY
Novena mort aquest any en un 'encierro' taurí
No existeix una normativa global per a tot Espanya que reguli aquestes celebracions
L'última víctima és un noi banyegat diumenge per una vaqueta a Navarra
Amb la mort ahir d'un jove de 18 anys després de ser banyegat diumenge a l'abdomen per una vaqueta en les festes de Lerín (Navarra), ja són nou les persones que han perdut la vida aquest 2015 en encierros i altres activitats taurines populars. Només durant el cap de setmana passat van ser quatre les víctimes mortals en aquestes circumstàncies. La xifra anual només la supera, en les últimes dues dècades, el 2009, quan van morir 10 persones.
La massificació, la inexperiència de les víctimes, a vegades l'alcohol i la falta de son acostumen a ser les condicions que augmenten les possibilitats que es produeixin agafades, caigudes i contusions fatals. El més determinant, no obstant, és el comportament dels toros, que en aquestes ocasions solen mostrar-se molt nerviosos i, per tant, amb reaccions difícils de preveure.
A les víctimes mortals que sumen cada any les festes taurines s'hi ha d'afegir, a més a més, una llista important de ferits per cornades o contusionats durant la carrera. Només en els encierros dels sanfermines, aquest estiu van ser ateses 27 persones per contusions i 10 per banya de toro. Un dels problemes amb què topen els organitzadors d'aquestes celebracions, és que no existeix una normativa unificada per a totes les festes taurines a nivell estatal i són les comunitats autònomes les que s'encarreguen de regular-les.
Notícies relacionadesLa primera víctima mortal de l'any es va registrar el 24 de juny, quan un home de 43 anys va morir després de rebre un seguit de cornades durant la lídia del toro de Sant Joan en el marc dels sanjuanes de Coria. L'endemà, moria un veí de l'Ampolla, que havia resultat ferit el 22 de juny en el transcurs de la celebració d'un toro embolat durant la festa major de Sant Joan d'aquesta localitat.
Al País Valencià es van produir dos morts més els dies 5 i 14 de juliol, mentre que el 9 d'agost va morir un altre home, de 32 anys, després de ser banyegat a Toledo mentre gravava un encierro amb el telèfon mòbil. El 14 d'agost van perdre la vida dos homes més, a València i a Múrcia, i el dia 15, a Peñafiel (Valladolid), moria un regidor del poble de Traspinedo. L'endemà es va produir la cornada de Lerín, la víctima de la qual va morir ahir.
- Plagues de l’estiu Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- Equipaments La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Convocatòria 824 Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- SECTOR IMMOBILIARI El Govern central deixarà sense fons per construir habitatge a les comunitats del PP si no blinden la VPO de per vida
- Mediterràniament Quim Gutiérrez, Georgina Amorós i Biel Juste protagonitzen l'anunci d'estiu d'Estrella Damm
- Transport públic a Catalunya El Govern ampliarà la bonificació dels bitllets de trens regionals al 60% a partir de l'1 de juliol
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus