VIDEOJOC VETAT

Jugadors australians de 'Grand theft auto 5' demanen que es deixi de vendre la Bíblia

La campanya és la resposta a la retirada del popular videojoc de diverses botigues

Una de les imatges promocionals de Grand Theft Auto V.

Una de les imatges promocionals de Grand Theft Auto V.

1
Es llegeix en minuts

La curiosa petició té el seu origen en la negativa de dues grans cadenes de botigues australianes a vendre el popular videojoc 'Grand theft auto 5', a instàncies d'una campanya iniciada en una plataforma de peticions per internet per a la seva retirada. Els arguments d'aquesta sol·licitud són les acusacions que el joc fomenta la misogínia, la violència sexual contra les dones i el seu assassinat, i ha arribat a reunir les 50.000 firmes a través d'internet.

Notícies relacionades

La resposta, que no s'ha fet esperar, també a través de la xarxa, i ja supera les 20.000 firmes, demana que es retiri la Bíblia de la venda al·legant els mateixos arguments utilitzats en contra de 'GTA 5'. El text que es fa servir és el mateix, però canviant la paraula 'joc' per 'llibre', descrivint el text bíblic com a promotor del maltractament a les dones, del seu escarni públic, lapidació i cremació, amb nombroses cites a passatges escabrosos de les escriptures en què les dones són humiliades o severament castigades o executades.

Els defensors del joc també al·leguen que la seva venda està prohibida als menors d'edat i que ja fa més d'un any que està a la venda sense que aparentment s'hagi produït cap incident. 'GTA 5' és un dels videojocs més exitosos de la història, i va aconseguir vendes per valor de més de 800 milions de dòlars durant les primeres 24 hores de comercialització.

Temes:

Austràlia