les claus del cas
Sacsejada a la cúpula del cos policial
Amb l'actuació dels Mossos d'Esquadra en el punt de mira des de mesos enrere, la controvertida detenció de Benítez va tenir un fort impacte als despatxos de la Conselleria d'Interior. El desenllaç va arribar pràcticament mig any després, quan la pressió de l'opinió pública i dels partits de l'oposició es va saldar amb la dimissió de Manel Prat, el director general dels Mossos empès per Felip Puig quan aquest estava al capdavant del departament.
El desallotjament de l'a-campada del 15-M, el dispositiu policial en l'assetjament al Parlament de membres d'aquest moviment i, sobretot, el cas d'Ester Quintana
Notícies relacionades-la jove que va perdre un ull per un cop de pilota de goma de la policia catalana- havien creat una atmosfera que ja es va fer asfixiant amb la violenta mort de Benítez.
El descrèdit era tan gran que augmentaven els agents que no se sentien representats per la cúpula. Tampoc va ser fàcil trobar el substitut de Prat, ja que va recaure en Albert Batlle arran de la negativa d'uns quants candidats.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA