FI DE LA IMPUNITAT
Espanya i França compartiran dades per cobrar multes de trànsit
La mesura s'ampliarà a tots els països de la Unió Europea al novembre
Els infractors rebran a casa seva les sancions captades per radars estrangers

Tres turismes (l’últim, francès) circulen davant un senyal de radar a la N-240, a l’Espluga de Francolí. /
Els conductors espanyols que siguin enxampats per un radar a França circulant per sobre del límit màxim de velocitat (i viceversa) ja no ho tindran tan fàcil com fins ara per eludir el pagament de la multa, després que les autoritats espanyoles i del país veí hagin firmat un conveni en què es comprometen a compartir les dades dels infractors de trànsit dels seus respectius territoris. Així, a partir de dijous, 1 d'agost, les multes per excés de velocitat deixaran de quedar impunes, com ha passat sovint fins a l'actualitat, i els infractors rebran als seus domicilis la corresponent citació i demanda de pagament, segons van anunciar ahir la Direcció General de Trànsit (DGT) i el Servei Català del Trànsit (SCT).
Aquest últim organisme, que serà el que s'encarregui del cobrament de les sancions dels conductors francesos en territori català, admet que ara resulta molt difícil procedir al cobrament de determinades multes, sobretot de les detectades des de radars estàtics (on no s'acostuma a col·locar cap control policial a continuació), ja que la localització i comunicació de la sanció a l'infractor acaben sent molt complicades.
Comptant només l'any passat van arribar en el seu vehicle particular a Catalunya uns 2,5 milions de turistes francesos. La seva presència va ser especialment rellevant a les carreteres de Girona i de Barcelona.
Notícies relacionadesCOMPRADORS DE FRONTERA / A aquests s'hi han de sumar els ciutadans francesos que, sense arribar a fer-hi nit (i, per tant, sense poder ser considerats turistes), travessen la frontera per realitzar compres o altres activitats en poblacions limítrofes de Lleida i de Girona i també els que entren a Catalunya amb destí a altres comunitats espanyoles i el nord de l'Àfrica.
Encara que Espanya i França han firmat, de moment, un acord de caràcter bilateral, la nova normativa és fruit d'una directiva més àmplia de la Unió Europea, la 2011/82, que entrarà en vigor el mes de novembre vinent. La intenció del Parlament de la Unió Europea és que, amb aquesta regulació, es posi fi a una situació anòmala, provocada perquè «les sancions pecuniàries imposades per determinades infraccions de trànsit no es puguin aplicar si aquestes infraccions es cometen amb un vehicle matriculat en un estat membre diferent de l'estat on es va cometre la infracció».
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro