Mataró crea un servei d'atenció ciutadana per a Whatsapp

El nou canal servirà per sol·licitar informació, comunicar incidències i iniciar alguns tràmits

Mataró posa en marxa un nou canal d’atenció ciutadana per a Whatsapp.

Mataró posa en marxa un nou canal d’atenció ciutadana per a Whatsapp. / AJUNTAMENT DE MATARÓ

1
Es llegeix en minuts
NICOLÁS TOMÁS / Barcelona

Si vostè és deMatarói vol comunicar-se amb l'ajuntament de la població, a partir d'ara ho tindrà més fàcil. Sense sortir de casa, només haurà d'agafar el telèfon mòbil, afegir el número 606 614 307 a la seva llibreta de contactes i obrir una conversa aWhatsapp. El consistori de la capital delMaresmeha aprofitat l'aplicació mòbil per posar en marxa aquesta setmana un nou canal d'atenció ciutadana.

A través d'aquest nou canal, els ciutadans deMatarópodran sol·licitar informació sobre l'ajuntamenti el municipi i comunicar incidències, si és necessari. Segons informa, també es podran iniciar alguns tràmits, sempre que es facilitin el nom i el DNI, com demanar un volant de padró. A part de missatges escrits, el servei aprofitarà les eines que ofereixen els 'smartphones' per poder rebre també imatges, vídeos o posicions de geolocalització. 

Notícies relacionades

Com el servei d'atenció telefònica 010, el deWhatsapp està operatiu de dilluns a divendres, de 8 del matí a 7 de la tarda, de forma ininterrompuda. Aquest nou canal s'uneixes als que  l'Ajuntament ja té oberts aTwitter,FacebookiYoutube.

Precedent

Aquesta iniciativa no és nova. L'abril passat laPolicia Local deSantpedor, a la comarca delBages, ja es va servir de l'aplicació mòbil per obrir un nou canal de comunicació amb els habitants. El projecte, sota el nom 'Sometent 3.0' i pioner aCatalunya, permet als ciutadans avisar els agents en temps real sobre actes incívics, infraccions o fets delictius. En tan sols una setmana de la seva posada en marxa, el nou servei va permetre tramitar una denúncia per robatori en un domicili del municipi.