El conseller Santi Vila fa de mediador per desallotjar un edifici ocupat a Figueres
El responsable de Territori negocia de matinada per fer fora diverses famílies d'un immoble nou i buit
El responsable de Territori parla amb les persones que han ocupat l’edifici del carrer Ponent de Figueres. /
El conseller de Territori i Sostenibilitat,Santi Vila, hafet de mediador aquest diumenge a la matinada perdesallotjar un edifici ocupat aFigueres (Alt Empordà). Exalcalde de la ciutat, el responsable de la Generalitat, que viu a prop, ha estat més d'una hora mirant de convèncer algunes de les persones que, poques hores abans, havien forçat els accessos a l'immoble buit del carrer de Ponent.
Vila ha anat fins a l'edifici, que és nou, al voltant de les dues de la matinada. Tornava d'un acte i anava vestit amb americana i corbata. Acompanyat delsMossos d'Esquadra, ha apel·lat a la responsabilitat de les persones que havien ocupat els pisos, que eren d'ètnia gitana.
Compromís de reunió
Després d'apel·lar a la responsabilitat dels ocupants sense èxit, Santi Vila s'ha compromès amb ells a gestionar una reunió amb l'alcaldessa de la ciutat, Marta Felip, i amb altres persones amb responsabilitat en aquest àmbit. El departament que dirigeix Vila té les competències en matèria de vivenda.
Notícies relacionadesNo obstant, les famílies han respost al conseller que havien decidit ocupar l'edifici perquèels havien denegat una vivenda a Sabadell (Vallès Occidental), localitat d'on procedien molts d'ells. La resta eren del barri figuerenc del Bon Pastor.
Abandonament al matí
Malgrat que Vila els ha plantejat tot tipus d'arguments, ha ofert a les famílies amb nens que es poguessin allotjar en un hotel i s'ha compromès a fer les gestions oportunes, el conseller se n'ha anat de l'edificisense haver aconseguit el seu propòsit. Unes quantes hores més tard, ja de dia, les 90 persones que aproximadament s'havien instal·lat a l'edifici,l'han abandonat.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- De l’oblit al culte: aquests videojocs van ser un fracàs, però avui marquen tendència
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu